Infraestructures i serveis

Reclamen celeritat per al projecte de tren tramvia

El termini per presentar-hi al·legacions s’allarga fins al 7 de maig

El tren tramvia del Camp de Tarragona ha de permetre la connexió entre les estacions de ferrocarril de Cambrils i Vila-seca en la primera fase del projecte, segons les al·legacions que tenen previst presentar la Plataforma en Defensa del Ferrocarril del Camp de Tarragona (PDF) i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP). Totes dues entitats consideren que el projecte de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya aporta millores al transport públic en termes de capacitat, temps de recorregut, cost energètic, integració urbana i durabilitat, i que ha de servir per recuperar els usuaris que el transport públic ha perdut des de la desaparició, ara fa més d’un any, del servei de tren entre Tarragona i Cambrils passant per Salou. Daniel Pi, portaveu de la PTP, creu que no és el moment de picabaralles que posin en dubte el projecte i que cal que estigui en marxa tan aviat com sigui possible. És per això que opten per la connexió amb l’estació de Cambrils en la primera fase, un aspecte que no recull l’estudi informatiu, que situa la primera parada al centre de Cambrils, a un quilòmetre i mig de distància de l’estació actual d’Adif, que forma part del traçat del corredor mediterrani. Amb l’allargament del recorregut fins a aquesta estació, segons l’al·legació de les associacions, es garanteix la connectivitat del projecte i el fa més viable.

En la mateixa línia, aposten per deixar per a una segona fase l’arribada del tren tramvia a Tarragona i Reus per la xarxa d’Adif actual, tal com recull l’estudi informatiu, ja que consideren que la línia està molt congestionada i pot generar problemes tècnics i de freqüències. Per això reclamen que a l’altura de PortAventura es recuperi l’antiga línia ferroviària que ara només s’usa per a mercaderies per enllaçar amb Tarragona. D’aquesta manera es podria fer un connexió “més ràpida i més senzilla” en l’aspecte tècnic amb Salou i Cambrils. A més, mantenen que la unió entre Tarragona i Vila-seca està garantida per l’actual servei de rodalies que ja presta Renfe.

El Departament de Territori va anunciar ahir l’allargament del període d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental fins al proper dia 7 de maig, per donar més temps per a la presentació d’al·legacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona