Infraestructures

ESTUDI informatiu del quart cinturó ENTRE TERRASSA i granollers (1). TRAM TERRASSA-sentmenat

El quart cinturó tindrà tres enllaços fins a Sentmenat i resseguirà el golf

L'estudi informatiu, en exposició pública, preveu fer dos falsos túnels, un sota l'avinguda de Can Deu de Sabadell i l'altre a Pedra Santa, a Sentmenat

També es farà un nou enllaç de connexió a Terrassa i dos més a Sabadell

L'estudi informatiu que el Ministeri de Foment ha posat a exposició pública per tancar el quart cinturó entre Terrassa i l'enllaç amb l'AP-7 i la C-60, a la Roca del Vallès, de 34,7 quilòmetres, revela que en un primer tram de 10,3 quilòmetres entre Terrassa i Sentmenat es resseguirà el camp de golf del Real Club de Golf El Prat passant per la zona boscosa de Can Bon Vilar. També es faran dos falsos túnels, un primer de gairebé un quilòmetre passant a 14 metres de profunditat sota l'avinguda de Can Deu, a Sabadell, i un altre de 200 metres a Pedra Santa, ja a Sentmenat, per connectar les urbanitzacions de Can Canyameres i Can Puigxoriguer.

El traçat escollit entre les 13 alternatives dóna continuïtat al tram en funcionament que acaba als plans de Can Roca de Terrassa, on s'està fent el dipòsit de trens i la cua de maniobres del perllongament dels FGC, creua la carretera de Matadepera (BV-1221) per sota i fa un primer gran viaducte per sobre de la riera de les Arenes i l'avinguda del Vallès fins a empalmar amb el primer nou enllaç d'aquest tram, el de Terrassa Est, a l'altura de Can Petit. Constarà de dues grans rotondes a cada cantó de l'autovia, una de les quals, amb la construcció d'un doble vial que permeti la connexió amb l'avinguda del Vallès.

D'allà el traçat passa per una zona que l'estudi qualifica d'“orogràficament complicada”, ja que salva els torrents de la Grípia amb un viaducte, passa per sobre de la carretera de Castellar (C-1415a) i dibuixa un altre viaducte per sobre del torrent de la Betzuca. Després ja entra a la zona boscosa de Can Bon Vilar, resseguint el camp de golf passant per sobre de dos camins que es preserven a l'altura de Ca n'Ustrell.

En aquest punt entra al terme de Sabadell en l'alternativa escollida que circula més al sud del municipi i que està més integrada a la trama urbana. I ho fa passant de dos a tres carrils de circulació per sentit, passant per sota d'un dels camins dels plans de Mas Canals fins al segon enllaç dibuixat en aquest tram: l'enllaç Sabadell Oest que connecta amb la Ronda Oest –actualment en construcció– i enllaça amb un fals túnel per sota de l'avinguda de Can Deu. La sortida es fa amb un altre viaducte de 495 metres sobre el riu Ripoll i creua a diferents nivells la carretera de Sabadell a Caldes (B-124), connectant amb el següent enllaç, el de Sabadell Est al Molí d'en Mornau, que també preveu dues rotondes per connectar amb la B-124. Entre els dos enllaços de Sabadell l'estudi informatiu dissenya l'autovia, on es circularà a 100 quilòmetres per hora, amb dues calçades laterals de dos carrils per sentit.

Fals túnel a Pedra Santa

El recorregut continua passant per sota del camí de Can Vilar que permet l'accés a l'ermita de Togores, es dibuixa un viaducte sobre el riu Tort i es fa un altre pas per sota d'un camí per dirigir-se a la urbanització de Can Canyameres, ja en terme municipal de Sentmenat. Aquí enllaça amb el darrer viaducte d'aquest tram que creua el torrent de Can Quer i connecta amb el segon fals túnel de 200 metres a Pedra Santa i passa per sota d'un carrer que uneix les urbanitzacions de Can Canyameres i Can Puigxoriguer.

2
falsos túnels
tindrà aquest tram, el primer d'un quilòmetre a sobre de l'avinguda de Can Deu a Sabadell, i el segon a Sentmenat.
13
passos
s'han dissenyat per superar camins, carrers o torrents, dels quals només cinc seran subterranis.
7
viaductes
salvaran rius (Ripoll i Tort), rieres (les Arenes) i torrents (Grípia i Betzuca, a Terrassa, i Can Que, a Sentmenat).

Pel mig d'una gasolinera i un aparcament de caravanes

Tot i que el traçat dissenyat en aquesta alternativa escollida passa majoritàriament per terrenys que no estan habitats i on no hi ha construccions, destaquen just a l'inici del tram dues afectacions consecutives a la trama urbana de Terrassa. Es tracta de la gasolinera Q8, situada a la banda dreta de la carretera BV-1221 que enllaça Terrassa amb Matadepera. La gasoliners és una de les que tenen més activitat al municipi, ja que també té una zona per al rentat de vehicles. Just al darrere de la gasolinera es produirà, segons l'estudi, la segona afectació important i en aquest cas es tracta d'un aparcament destinat a caravanes i autocaravanes en una zona de terreny al costat de l'avinguda de Portugal.

Del seu pas per Terrassa, tant els portaveus d'ICV com d'ERC, Manel Pérez i Isaac Albert respectivament, ja han criticat que no s'hagi respectat la voluntat que afecti com menys millor el bosc de Can Bon Vilar, un espai ja molt “castigat per la instal·lació del camp de golf”. Mentrestant els tècnics estudien l'estudi informatiu per poder presentar al·legacions abans del 9 d'octubre, un termini prorrogat pel ministeri en vista de l'allau de peticions dels consistoris i entitats, en tenir inicialment només l'agost per fer-ho. Les dues formacions defensen a escala nacional altres traçats menys agressius amb el territori i que funcionin com a rondes dels municipis afectats. A Sabadell els republicans volen que el traçat no afecti el bosc de Togores i a Sentmenat els veïns de Can Canyameres es van manifestar el 2009 perquè el quart cinturó no passés pel mig de la urbanització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona