Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Medi Ambient reclama que es reavaluï l'impacte de la B-40

La Generalitat al·lega que l'anterior estudi ambiental del projecte ha caducat i no s'ajusta a la normativa vigent ni al pla metropolità

Entesa per Sabadell formula un recurs d'alçada i demanarà que sigui subscrit per tot el consistori

El Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat va remetre ahir un requeriment al Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí en què el conseller, Francesc Baltasar, sol·licita que deixi sense efecte la decisió de mantenir el procediment d'avaluació d'impacte ambiental del tancament de l'autovia orbital de Barcelona (B-40), també coneguda com a quart cinturó o ronda del Vallès.

La documentació ambiental, elaborada entre els anys 2004 i 2005, hauria prescrit, segons la normativa de l'Estat, al cap de dos anys. Foment va convalidar els documents antics mentre la direcció general de Qualitat i Evaluació Ambiental elabori un estudi nou, però Baltasar assenyala que les consultes fetes entre el 2004 i el 2005 no s'ajusten a la normativa ambiental vigent. El traçat que Foment ha proposat en l'estudi informatiu publicat el 30 de juliol, de fet, és diferent al plantejat l'any 2005 i la Generalitat sosté que “no incorpora al projecte la designació de nous espais naturals protegits, ni té en compte els fonaments d'avaluació ambiental de plans i programes del pla territorial metropolità de Barcelona, pel que fa a criteris de sostenibilitat i mobilitat”.

Per tot plegat, la resolució del conseller conclou que “el contingut del document sobre els potencials impactes, i la diagnosi territorial i del medi ambient, no són adequats i es considera necessari reelaborar-los”, segons una nota feta pública ahir a la tarda pel departament, poc després que Baltasar –en la roda de premsa per explicar els acords del govern– només digués que estaven negociant amb el ministeri l'encaix entre els documents caducats i la normativa.

Recursos d'alçada

Els primers a posar sobre la taula els defectes formals de la tramitació van ser les entitats de la Campanya Contra el Quart Cinturó, que van anunciar la interposició d'un recurs d'alçada per invalidar la convalidació dels documents ambientals del 2004. Una de les formacions presents en el ple de l'Ajuntament de Sabadell, l'Entesa, va anunciar ahir que optarà per la mateixa fórmula administrativa i demanarà en la junta de portaveus de divendres que s'hi sumin la resta de forces polítiques del consistori. El regidor portaveu del partit civicopolític, Isidre Soler, va parlar d'un “absolut menyspreu de l'administració estatal envers la legalitat i el territori”, i va fer notar que les consultes ambientals, en diversos casos, eren referides al pas de la infraestructura per un traçat diferent a l'escollit el mes passat pels tècnics de Foment.

Des del govern municipal sabadellenc, el tinent d'alcalde d'Urbanisme i portaveu del PSC, Joan Carles Sánchez, va dir que és encara d'hora per saber si se sumaran al recurs plantejat pel grup de l'oposició: “Els tècnics municipals estan analitzant la normativa i altres decrets de convalidació signats per Foment, i ho decidirem en els pròxims dies”. Pel que fa a les al·legacions de Sabadell al traçat, Sánchez va dir que la proposta passa “bastant a prop del traçat que s'havia estat valorant”.

LA DATA

17.03.07
caducava
la relació d'aspectes ambientals del 2005, dos anys després que fos remesa a la direcció general de Carreteres


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona