Infraestructures

infraestructures

ERC retreu a l'alcalde de Terrassa que insinuï que no cal repetir l'estudi de la B-40

A Sabadell el govern del PSC demana a Foment solucions en l'errada administrativa abans de decidir si s'adhereix al recurs d'alçada de l'Entesa

Isaac Albert, el portaveu municipal d'ERC a Terrassa, soci de govern amb el PSC i ICV, ha retret a l'alcalde, el socialista Pere Navarro, que insinués que potser no cal refer l'estudi informatiu del quart cinturó entre Terrassa i la Roca del Vallès per “un error en un tràmit administratiu i burocràtic”, referint-se a la decisió del Departament de Medi Ambient de demanar una altra declaració d'impacte ambiental al Ministeri de Foment, perquè es van basar en consultes fetes el 2004 i el 2005, quan hi havia previst un altre traçat. Per Albert, “és molt agosarat, per dir-ho delicadament, defensar que l'administració pública té patent de cors per no complir la legalitat”. ERC considera que l'estudi d'impacte ambiental està caducat i que cal fer-ne un altre, i Albert hi afegeix que “no parlem del que pensem cada grup sobre la infraestructura, ni d'alentir un projecte per caprici; la discussió és com la fem, si bé o malament”. El portaveu republicà, per defensar la seva posició es pregunta: “Què passaria si un particular pretengués fer obres amb una llicència caducada des de fa tres anys?”

Els republicans també recorden que el traçat proposat en l'estudi passa pel bosc de Can Bon Vilar i pel centre d'interpretació ambiental, quan l'any 2005 van presentar al·legacions perquè ho fes pels camps de Ca n'Arnella. A Sabadell, el govern socialista no ha decidit encara si s'adhereix o no a la moció que portarà l'Entesa a la junta de portaveus per presentar un recurs d'alçada contra publicació de l'estudi amb informació ambiental caducada. Ho decidiran quan tinguin la resposta a les preguntes que farà arribar a Foment perquè aporti solucions a l'error de tramitació.

Per la seva banda, el diputat de CiU al Parlament, Josep Rull, va tornar a carregar ahir contra el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, perquè considerava que “està desaparegut” des que el Departament de Medi Ambient de la Generalitat, a les mans d'ICV, va demanar una altra tramitació. Rull considera que Nadal “hauria d'estar al capdavant i liderar” una reacció per solucionar l'error “com més aviat millor i amb la màxima diligència”. També ha estat crític amb Foment, definint el ministeri com “el millor aliat de tots els contraris al quart cinturó” per haver fet aquesta tramitació equivocada i haver inaugurat trams sense accessos ni senyalització.

Els opositors al quart cinturó han convocat una manifestació a Sabadell pel dia 3 d'octubre.

LA FRASE

No podem acceptar que l'administració pugui fer actuacions que no compleixin la normativa
Isaac Albert
portaveu muunicipal d'ERC a terrassa

Per ICV, un traçat menys agressiu beneficiaria les empreses dels polígons

ICV va mostrar ahir la seva sorpresa amb les posicions expressades per l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, o la Cambra de Sabadell, que troba “inoportú” haver de repetir estudis ambientals caducats i reclamaven prosseguir la tramitació del projecte sense perdre més temps. El president comarcal del partit, Xavier Boix, va dir que Navarro “no pot dir que saltar-se la llei és un error burocràtic” i el diputat Salvador Milà hi va afegir que el pla metropolità o el Pacte Nacional d'Infraestructures “no són literatura, sinó que tenen rang legal”.

Els ecosocialistes volen reunir-se amb la direcció de la Cambra de Comerç de Sabadell per acostar posicions: “Compartim la diagnosi que la comarca té un enorme problema de mobilitat”, va dir la portaveu sabadellenca, Carme Garcia, però els volen convèncer que el model de via que defensa ICV afavoriria més els interessos empresarials perquè relligaria un major nombre de polígons i tindria més connectivitat amb els municipis. Milà va apuntar, a més, que la proposta d'autovia feta per Foment superaria els 1.000 milions de pressupost, mentre que l'alternativa dels ecosocialistes –una via de doble calçada però no tan ampla i amb un traçat que aprofités corredors existents, com ara la C-155, la C-59 o la ronda nord de Granollers– podria ser més barata i tindria menys impacte. Alhora, insisteixen que el disseny de la B-40 no pot deixar de banda la necessitat de fer un pla comarcal de mobilitat integral, també pel que fa al tren, el bus i el tramvia.

En espera del desenllaç de les consultes de l'Ajuntament de Sabadell al Ministeri de Foment, el grup municipal de CiU coincideix amb l'Entesa, ICV-EUiA i ERC sobre “la importància de dur a terme l'estudi d'impacte mediambiental” i “la possible afectació d'espais inclosos a la Xarxa de Natura 2000 o zones de protecció d'aus”, però destaquen també que cal agilitzar el projecte: “Volem que es faci bé i ràpid”, sentenciava el seu portaveu, Carles Rossinyol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona