Infraestructures

iNFRAESTRUCTURES

L'enquesta de Foment sobre la B-40 nega la conveniència del tram Terrassa-Abrera

Cap dels 45.000 sondejats viatjava entre els dos municipis

Els contraris al quart cinturó s'aferren a la “baixa solvència” de l'estudi informatiu per fer-hi al·legacions

L'enquesta de mobilitat encarregada pel Ministeri de Foment per justificar la necessitat del tram de quart cinturó entre Terrassa i Granollers refutaria la conveniència del traçat en obres –i semiparalitzat– entre Terrassa i Abrera. Cap de les 45.000 persones enquestades –majoritàriament en els peatges de l'AP-7 de la Roca i Martorell– es desplaçava entre les dues poblacions i, per contra, el 93,5% dels participants anaven o tornaven de Barcelona i les poblacions metropolitanes. Segons l'enquesta, la demanda de mobilitat entre Castellar i Sabadell també és nul·la i només 375 conductors dels 45.000 feien trajectes entre Sabadell i Terrassa.

Les dades les van fer públiques ahir a la tarda representants de la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), que ha inclòs aquesta enquesta entre els “forats” i la “baixa solvència tècnica de tot l'estudi informatiu”. Els resultats del sondeig han donat arguments a la plataforma per reclamar un pla director de la mobilitat vallesana previ al disseny de noves infraestructures. El portaveu, Toni Altaió, va apuntar que les seves al·legacions al traçat aniran en aquesta direcció, a més de la batalla contra la convalidació de la informació ambiental caducada, un tràmit contra el qual ja van recórrer fa tres setmanes i que portaran als jutjats al desembre si el ministeri no rectifica. Volen que es respecti el nou marc legal d'ordenació paisatgística, d'emissions contaminants i el recent planejament metropolità; i insisteixen, a banda de l'impacte ecològic de l'autovia, que la relació entre el cost i el benefici ja és força discreta amb l'actual pressupost, de 387 milions, i que troben “infravalorat” perquè calculen que el cost real podria tendir cap als 1.000 milions.

LA XIFRA

919
milions
diu la CCQC que pot costar la B-40 cap a Granollers, segons el cost del tram d'Abrera aturat ara per la crisi.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona