Infraestructures

El tren que desapareix

L'entrada en servei del TAV fa desaparèixer els Talgo que fins ahir feien la ruta entre Barcelona i Montpeller, amb parades a Figueres i Girona. Aquest tren circulava per la línia convencional, i en arribar a Portbou passava per l'intercanviador de vies per adaptar-se a l'ample europeu. Es tractava, però, d'un tren no tan ràpid i amb un recorregut més llarg perquè havia de desviar-se per la costa, de manera que ara el TAV estalvia als passatgers 40 minuts entre Figueres i Montpeller. Des d'allà, els usuaris que ho desitgin ja poden agafar el TAV per anar a París. El tren tenia 150.000 viatgers anuals, i les previsions de Renfe són que amb el servei nou la demanda augmenti d'un 20% aproximadament. En canvi, el tren que es manté és el tren hotel Joan Miró, que fa el recorregut entre París i Barcelona de nit. També es mantenen els altres trens Talgo que uneixen la capital catalana amb Zuric i Milà, que continuen circulant per la línia de Portbou i Cervera i fan en aquestes estacions el canvi de vies.



Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona