Infraestructures

infraestructures

Un altre tren descarrila a Sitges i en resulten afectats centenars de passatgers

L'accident, el segon d'un comboi de Rodalies en cinc dies, provoca dos ferits lleus

El maquinista explica als viatgers que hi havia un ferro a la via

Un tren de dos pisos de la línia R2 del ser­vei de Roda­lies de Renfe pro­ce­dent de Sant Vicenç de Cal­ders va des­car­ri­lar ahir quan es dis­po­sava a entrar a l'estació de Sit­ges. Els 400 pas­sat­gers es van haver de tras­lla­dar a peu per la via fins a l'estació, situ­ada a 400 metres del lloc de l'acci­dent, lle­vat de dues per­so­nes, que van resul­tar feri­des lleu­ment. Ja és el segon acci­dent que es pro­du­eix a Roda­lies en els dar­rers dies, després que un tren de la línia R4 va des­car­ri­lar dime­cres a Vaca­ris­ses a causa d'una eslla­vis­sada pro­vo­cada per les for­tes plu­ges.

L'acci­dent d'ahir es va pro­duir minuts abans de les set de la tarda i va fer des­car­ri­lar qua­tre dels sis vagons del tren, que feia el tra­jecte entre Sant Vicenç de Cal­ders i l'Estació de França. Adif va mobi­lit­zar tècnics de cir­cu­lació, segu­re­tat i infra­es­truc­tura i els pas­sat­gers van haver de cami­nar fins a l'estació acom­pa­nyats del maqui­nista, el per­so­nal de Renfe i agents de la poli­cia local. Cap a les vuit del ves­pre, els viat­gers van poder con­ti­nuar fins a la seva des­ti­nació o bé en un únic tren ope­ra­tiu o bé en auto­cars.

El des­car­ri­la­ment va obli­gar a sus­pen­dre la cir­cu­lació de trens entre Sit­ges i Vila­nova i la Geltrú i, per poder garan­tir la mobi­li­tat dels usu­a­ris, Renfe va acti­var un pla alter­na­tiu per car­re­tera entre aques­tes esta­ci­ons. En total, s'han mobi­lit­zat 50 auto­cars i 20 per­so­nes d'infor­mació i d'atenció al cli­ent. Els trens regi­o­nals i de llarga distància cir­cu­len des­vi­ats per Vila­franca del Penedès. D'altra banda, la direcció gene­ral de Pro­tecció Civil va acti­var durant dues hores el pla per emergències en el trans­port de viat­gers per fer­ro­car­ril (Fer­ro­cat) i els ferits van ser ate­sos pel Ser­vei d'Emergències Mèdiques. Per reti­rar el com­boi afec­tat i res­ta­blir la cir­cu­lació fer­roviària s'han mobi­lit­zat dos trens taller –pro­ce­dents de Bar­ce­lona i Tar­ra­gona–, maquinària específica d'infra­es­truc­tura i tècnics espe­ci­a­lit­zats.

Adif ha obert una inves­ti­gació per deter­mi­nar les cau­ses del des­car­ri­la­ment en què no des­car­ten la hipòtesi del sabo­tatge. De fet, un pas­sat­ger va expli­car a aquest diari que el maqui­nista els va dir que l'acci­dent s'havia produït perquè hi havia un ferro a la via. El con­se­ller de Ter­ri­tori, Lluís Reco­der, va dir que el govern exi­girà a Adif la revisió de les línies de Roda­lies, ja que dos des­car­ri­la­ments en una set­mana “indi­quen que les ins­tal·laci­ons no estan en un estat òptim”.

LES XIFRES

50
Autocars
i 20 persones d'informació són els que Renfe ha mobilitzat per dur a terme el pla alternatiu per carretera.
400
Són els passatgers
que anaven en tren en el moment en què es va produir aquest segon descarrilament.
2
Persones
són les que van resultar ferides lleument. També es va produir algun atac d'ansietat entre els viatgers


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.