L'ampliació de l'autopista provocarà que s'expropiïn cinc habitatges a Sarrià de Ter

Acesa ha ofert aquesta solució a l'Ajuntament, que diu que l'ha d'estudiar amb els veïns, i descarta els casos de Sant Julià

El director general d'Acesa, Josep Lluís Giménez, va explicar ahir: «Estem arribant a un acord per expropiar les cases més afectades de Sarrià», que serien les cinc que hi ha al carrer del Bosc. Aquesta és una de les mesures que demanava l'Ajuntament, a petició dels veïns, que es queixen que la proximitat amb l'autopista –quan hi hagi vuit carrils– serà insuportable. A més, s'hi incorporava una casa més i un edifici municipal, el Cau, que no han estat acceptats. Giménez, però, va explicar que també posaran pantalles acústiques en el viaducte. Tot i això, l'alcalde, Roger Torrent, va explicar que encara no hi ha acord, perquè els falta parlar amb els veïns per veure si accepten l'oferta econòmica d'Acesa: «Per estar satisfets del tot encara falta molt», diu.

Pel que fa a Sant Julià de Ramis, l'alcalde, Narcís Casassa, estava satisfet perquè definitivament s'ha acceptat el fals túnel a Montagut, si bé està pendent d'estudiar més la proposta d'Acesa, que inclou l'allargament del túnel per motius tècnics i també per evitar més expropiacions.

Enllaç de Fornells

L'enllaç de Fornells –on convergiran l'A-2, l'N-II per Sant Daniel, l'N-II d'entrada a Fornells i l'accés a l'AP-7– es modificarà incorporant algunes de les al·legacions de Fornells, de manera que s'equilibraran els accessos cap a Sant Daniel i cap a Fornells.

EL CALENDARI

Tram Maçanet-Fornells
Ara està en obres, i estarà tot acabat abans de l'estiu de l'any que ve.
Tram Fornells- Vilademuls
Pendent que l'Estat aprovi el projecte. L'enllaç de Fornells tornarà a sortir a ex- posició pública, i ara s'estan fent els pro- jectes definitius dels enllaços a Sant Gre- gori i Vilademuls.
Tram Vilademuls- Figueres Sud
En licitació, les obres començaran passat l'estiu.
Tram Figueres Sud-la Jonquera
Les obres podrien posar-se a licitació després de l'estiu, i començar a final d'any.

Nou centre de control

Acesa va presentar ahir les reformes de modernització que ha fet al seu centre de control, a Granollers, des d'on es gestiona i controlen les incidències i el trànsit a les seves autopistes. Durant el 2008, el tram entre la Jonquera i Barcelona va tenir una mitjana de 49.320 vehicles diaris, i es van gestionar més de 80.000 incidències en tot el conjunt d'autopistes. Assistència mecànica, accidents o retirar objectes de la calçada són les més habituals.

Les obres a la calçada s'aturaran a l'estiu

Les obres d'ampliació del tercer carril entre Maçanet i Fornells s'aturaran aquest estiu a la calçada de la via, per intentar minimitzar les afectacions al trànsit precisament en l'època en què més vehicles utilitzen l'autopista. Els treballs estaran aturats a partir del 10 de juliol i fins a l'1 de setembre en sentit sud, i a partir del 30 de juliol en direcció nord. En aquesta època, a més, els carrils recuperaran la seva amplada habitual. Tot i això, les obres continuaran a l'exterior de la pista per complir els terminis d'execució, i a les zones on hi hagi un voral més reduït s'hi habilitaran refugis per a aturades en casos d'emergència. A més, es reforçarà la plantilla de treballadors i els equips de servei viaris amb grues lleugeres a la zona d'obres, per poder afrontar qualsevol incidència. D'altra banda, el 23 i el 24 de juny també s'aturaran els treballs a la calçada.

k

Tota la documentació, a www.elpunt.cat



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona