Infraestructures

Ryanair revifa amb 59 destinacions a l'estiu a Girona

La companyia recupera bona part de les rutes que s'havien perdut en el transcurs de l'últim any, com ara el vol a Madrid

Entre les noves destinacions, destaquen les de Suècia, Polònia, Irlanda i Grècia

L'acord permetrà superar els tres milions d'usuaris

Un cop sig­nat l'acord amb les admi­nis­tra­ci­ons, Rya­nair va anun­ciar ahir la pro­gra­mació de rutes per aquest estiu a l'aero­port de Girona. A grans trets, es recu­pe­rarà bona part de les des­ti­na­ci­ons que s'havien per­dut l'últim any. Girona tor­narà a estar con­nec­tada amb Lon­dres, Brus­sel·les, Milà i Dublín, si bé amb menys freqüències de les que havia tin­gut, ja que són rutes que Rya­nair man­tindrà a Bar­ce­lona. A aquests vols, que ja s'havien anun­ciat, la com­pa­nyia hi va sumar ahir dinou des­ti­na­ci­ons més, algu­nes de les quals s'ofe­ri­ran per pri­mer cop des de Girona. Es recu­pe­ra­ran rutes com ara Eivissa, Càller, Gdansk, Poi­ti­ers i Perusa. I sobre­tot la tan rei­vin­di­cada con­nexió amb Madrid, que tor­narà a ser ope­ra­tiva amb dos vols dia­ris, un a pri­mera hora del matí i un altre al ves­pre. A més, es poten­ci­a­ran mer­cats com ara l'escan­di­nau, amb des­ti­na­ci­ons com la fin­lan­desa Turku i les sue­ques Ske­lef­tea i Malmö. El mer­cat polonès també en sor­tirà bene­fi­ciat, i per pri­mer cop es volarà a Cracòvia i Byd­goszcz. A les illes Britàniques s'hi afe­girà Don­cas­ter i les irlan­de­ses Cork i Knock, al Mar­roc s'hi suma Nador i per pri­mera vegada hi haurà un ser­vei amb Grècia, a Tes­salònica. Han que­dat fora de l'ampli­ació de rutes des­ti­na­ci­ons que havien exis­tit com ara Oslo i Escòcia, i més ciu­tats espa­nyo­les.

Totes aques­tes rutes començaran a ser ope­ra­ti­ves a final de març, i majo­ritària­ment tin­dran una freqüència d'entre dos i tres vols a la set­mana. Rya­nair posarà nou avi­ons a la base de Girona, una xifra que s'acosta als que hi havia tin­gut fa dos i tres anys. Per tant, s'ha de pre­veure que a l'hivern el volum de vols bai­xarà subs­tan­ci­al­ment, ja que l'acord amb l'Agi és per uns tres mili­ons de viat­gers. El vice­pre­si­dent de Rya­nair Mic­hael Caw­ley es va mos­trar satis­fet pel fet de tor­nar a créixer a Girona, i va afir­mar: “Per fi hem arri­bat a un acord, i tor­na­rem a aug­men­tar-hi la presència.” Caw­ley no va voler insis­tir en l'acord, si bé s'ha expli­cat que serà per cinc anys i que la com­pa­nyia cobrarà per acci­ons de màrque­ting fins a 7,5 mili­ons –entre agents públics i pri­vats– en funció dels viat­gers que porti. En tot cas, va dir que la seva volun­tat és con­ti­nuar crei­xent i arri­bar fins als qua­tre mili­ons de viat­gers o fins i tot més. De Reus, Caw­ley va dir que anun­ci­a­ran més enda­vant les rutes de l'estiu, si bé no hi tor­narà a haver una base. De l'aero­port d'Alguaire va asse­gu­rar que no és un bon negoci. Final­ment, va cri­ti­car les aju­des a Spa­nair, i les decla­ra­ci­ons del minis­tre de Turisme, José Manuel Soria, con­tra els acords entre admi­nis­tra­ci­ons i Rya­nair.

Gene­ra­li­tat i Dipu­tació

La Gene­ra­li­tat i la Dipu­tació es van mos­trar satis­fe­tes ahir per l'anunci de l'acord. El direc­tor gene­ral de Trans­ports i Mobi­li­tat, Ricard Font, creu que les noves rutes res­po­nen a les deman­des del sec­tor turístic. A més, sumant-hi les altres com­pa­nyies que ope­ra­ran a Girona, se superarà els 3,5 mili­ons de viat­gers, “una dimensió bona per a Girona tenint en compte la crisi econòmica i del sec­tor”. El pre­si­dent de la Dipu­tació de Girona, Jaume Tor­ra­madé, va dir que l'anunci de Rya­nair res­pon al que s'havia pac­tat, i va afir­mar que ara la feina haurà de ser nego­ciar el model de l'aero­port: “Hem de par­lar amb Madrid quan tots els càrrecs esti­guin esta­blerts, perquè el que ens pre­o­cupa és que l'aero­port ha de res­pon­dre a les neces­si­tats del ter­ri­tori.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.