Infraestructures

infraestructures

Enllesteixen el tram urbà de les vies verdes a Olot

Es tracta de l'extrem del carrer Pou del Glaç proper a l'avinguda Desemparats i s'aprofita per rehabilitar la zona del mas Closells

L'equip de govern vol una via pel costat del riu Fluvià

L'Ajun­ta­ment d'Olot ha ini­ciat els tre­balls per com­ple­tar el tram urbà de la via verda que con­necta la Ruta del Car­ri­let, a l'antiga estació, amb l'accés a la del Ferro i del Carbó, a la Vall de Bia­nya. Es tracta del tram que va des del car­rer Pou del Glaç a tocar de l'avin­guda Des­em­pa­rats i fins als ter­renys de l'antiga fàbrica Alza­mora, al mateix car­rer, ara ender­ro­cada i pen­dent de la cons­trucció de pisos. De fet, que­darà única­ment pen­dent aquest petit tros en espera que es desen­vo­lupi aquesta obra. La via dis­corre per un dels car­rers més tran­si­tats de la ciu­tat.

El tram urbà de la via verda olo­tina s'ini­cia, per la banda nord, al sec­tor de la Canya, a la car­re­tera de la depu­ra­dora i de la planta de com­pos­tatge, passa per la zona verda del mig de l'avin­guda de França, al polígon del Pla de Baix, i res­se­gueix un tram de la de Sant Joan de les Aba­des­ses. De recent cons­trucció també, hi ha la con­nexió amb des­ni­vell entre aquesta avin­guda i la car­re­tera de Riu­daura, al pont de la Ceràmica, des d'on con­necta amb el car­rer Pou del Glaç, on ja hi ha el tram rea­lit­zat fins al car­rer Sant Pere Màrtir.

Les obres de cons­trucció d'aquest tram urbà de via verda ser­vei­xen també per millo­rar el sec­tor del mas Clo­sells, de titu­la­ri­tat muni­ci­pal, amb una nova tanca d'obra. El PSC havia dema­nat recu­pe­rar els apar­ca­ments que es per­din a la zona en car­rers adja­cents o en una zona d'horts que hi ha a prop, però el govern local ho ha deses­ti­mat per cri­te­ris tècnics i a petició dels veïns. L'equip de govern (CiU i Rcat) ha dut a terme aquesta obra, perquè estava com­pro­mesa per l'ante­rior govern muni­ci­pal. Veu aquest tram urbà com una solució pro­vi­si­o­nal, ja que, el seu pro­jecte de car­ril bici urbà és el que pre­veu una via que res­se­gueixi el riu Fluvià al seu pas per Olot.

LA XIFRA

300.000
euros costen els
treballs del nou tram i estan subvencionats íntegrament pel Consorci de les Vies Verdes


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.