Infraestructures

Alcaldes de la Selva, irats amb el govern estatal

El batlle de Maçanet parla de demanar “responsabilitats penals” a Madrid per les morts a l'N-II

Blanes i Vilobí també estan molt enfadats

Caldes, en canvi, content perquè fan el seu tram

Els alcaldes de la Selva amb trams pendents de l'N-II es mostraven ahir irats amb la decisió del govern estatal. Ja no sorpresos, sinó molt enfadats. I algun d'ells, com el de Maçanet de la Selva, Antoni Guinó (CiU), proposava que s'unissin per reclamar responsabilitats penals al govern espanyol: “Els alcaldes ens hem de moure, si les obres començades no s'acaben, hi ha d'haver responsabilitats penals per les morts”, va assegurar Guinó que va afegir que amb el nou retard van “acumulant prostitutes i corones de flors”. Per l'alcalde de Maçanet la solució és trencar amb Espanya: “Demostren una ignorància total vers Catalunya i els catalans”, va dir.

Fatal o preocupació eren les paraules que feien servir els alcaldes de Vilobí d'Onyar, Olga Guillem (CiU), i Blanes, Josep Marigó (PSC), respectivament. La primera recordava totes les accions de protestes fetes i va lamentar: “No ens han escoltat.” Marigó va contraposar que “no s'acabi d'una vegada la carretera com passa en la resta de territoris”. Pel que fa al poc més d'un milió d'euros que es destina al tram entre Sils i Maçanet, l'alcalde de Sils, Martí Nogué (IdS), va considerar que només servirà “per treure la pols”.

El got mig ple

Jordi Camps (CiU), alcalde de Vidreres, contrastava la “mala notícia” dels trams pendents i la “bona notícia” del tram que es farà i va ressaltar que el moviment de terres ja fets “no serviran per a res i s'hauran de fer de nou”. L'alcalde de Caldes de Malavella, Salvador Balliu (CiU), va mostrar-se satisfet perquè el tram entre Caldes i Sils es farà.

Menyspreu i vergonya

“És un menyspreu continuat.” El president de la FOEG, Jordi Comas, no queda curt valorant un pressupost “excessivament restrictiu” per a Girona. “El tema de l'N-II és increïble. Si no la fan és perquè no han volgut fer-la." El president de la Diputació, Jaume Torramadé, tenia clar que el de la carretera no és un problema d'aquest govern i parlava d'una “vergonya d'estat”, el que està passant amb l'N-II. En canvi mostrava la seva satisfacció pel tema de les taxes de l'aeroport: “Ens dóna oxigen per mantenir el creixement." Eudald Casadesús, delegat del govern, es felicitava perquè l'esforç fet per molta gent pel tema de les taxes s'ha vist recompensant, ja que es manté la categoria de l'aeroport. “Guanyem en competitivitat
i en el tràmit parlamentari caldrà millorar-ho." De tota manera es mantenia caut: “Veurem com reacciona Ryanair”. De l'N-II, el discurs era coincident: “La inversió és una misèria, perquè aquesta inversió era prioritari en l'àmbit de l'estat per raons històriques."



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona