Faran un estudi de l'impacte econòmic i ambiental de l'opció catalana de l'autovia A-68

Els pre­si­dents de les cam­bres de comerç de Tor­tosa i Reus, els dele­gats del govern del Camp i l'Ebre, els direc­tors dels ser­veis ter­ri­to­ri­als de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques del Camp i l'Ebre, el pre­si­dent de la Dipu­tació i els alcal­des de Gan­desa, Fal­set, Reus i Tor­tosa van cons­ti­tuir ahir la comissió de segui­ment de l'opció cata­lana de l'auto­via A-68. Aquesta comissió té un comitè exe­cu­tiu for­mat pels pre­si­dents de les cam­bres de comerç de Reus i Tor­tosa (que a la vegada són els por­ta­veus de la comissió), els dele­gats del govern del Camp i l'Ebre, el pre­si­dent de la Dipu­tació i l'alcalde de Gan­desa. «Hem com­pro­vat que con­ti­nua la uni­tat ter­ri­to­rial que vam demos­trar el 27 d'abril pas­sat a Gan­desa», va dir el pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç de Tor­tosa, José Luis Mora, amb referència a l'acte en què els agents soci­o­e­conòmics, par­tits polítics i ins­ti­tu­ci­ons es van adhe­rir al mani­fest que defensa el des­do­bla­ment de l'N-420 fins al Camp de Tar­ra­gona, però que a la vegada reclama el des­do­bla­ment de la C-43 i de l'eix de l'Ebre (C-12).

A par­tir d'ara la feina d'aquesta comissió se cen­tra a demos­trar davant el Minis­teri de Foment que l'opció cata­lana és una alter­na­tiva millor que la del País Valencià, ja que Foment també pre­veu la pos­si­bi­li­tat que l'auto­via d'Aragó acabe a Vinaròs (Baix Maes­trat). És per això que les cam­bres de comerç de Reus i Tor­tosa, amb el suport de la Dipu­tació i de la URV, han deci­dit fer un estudi de l'impacte econòmic i ambi­en­tal que tin­dria aquesta infra­es­truc­tura al país. «El pròxim mes de juliol hauríem de dis­po­sar ja d'una pri­mera part d'aquest estudi econòmic per poder-lo pre­sen­tar tant al minis­tre de Foment com al con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques», va expli­car Mora. En aquest sen­tit, els mem­bres del comitè exe­cu­tiu de la comissió de segui­ment de l'opció cata­lana de l'A-68 dema­na­ran una tro­bada amb el minis­tre de Foment, José Blanco, i amb el con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial, Joa­quim Nadal. «L'impacte ambi­en­tal de l'opció cata­lana és molt menor que el del traçat pel País Valencià», va des­ta­car Mora. El pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç de Reus serà l'encar­re­gat de defen­sar l'opció cata­lana de l'A-68 davant el minis­tre de Foment, men­tre que el pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç de Tor­tosa serà qui pre­sen­tarà l'estudi econòmic al con­se­ller Nadal. Tot i que en prin­cipi estava pre­vist crear dues comis­si­ons, final­ment s'ha optat per una de sola. «Hem creat una única comissió perquè tots anem a l'una, amb un únic objec­tiu», va des­ta­car Mora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.