Infraestructures

infraestructures

Els càrrecs municipals van a Madrid per l'N-II amb poques esperances d'èxit

Avui es reuniran amb els portaveus de la comissió de Foment al Congrés

 Insistiran amb els arguments de la sinistralitat, les cues i les obres aturades

Moltes expectatives, però poques esperances d'aconseguir resultats ferms. Aquesta era la sensació, ahir, de la delegació del món local gironí que avui es reunirà amb els portaveus i representants de tots els partits a la comissió de Foment del Congrés dels Diputats, per explicar-los la necessitat del desdoblament de l'N-II. Una part de la dotzena de càrrecs que avui seran al Congrés ja van sortir ahir al matí després d'un acte conjunt al costat de l'N-II davant del restaurant Touring de Sils, i la resta ho faran avui a primera hora.

La primera reunió serà amb el PSOE, seguida després del PP, CiU, el grup mixt (on hi ha ERC), ICV-EUiA i el PNB, amb la presència també de diputats gironins; per després fer tot seguit una roda de premsa. En la mobilització hi participaran els presidents dels consells comarcals del Gironès, el Pla de l'Estany, l'Alt Empordà i la Selva, que és el que ha mobilitzat més efectius, com ara alcaldes o regidors de Vidreres, Maçanet de la Selva, Caldes de Malavella, Riudellots de la Selva i Sils. També hi haurà Pere Vila, de Llançà i la Diputació, representants de l'Ajuntament de Tordera i Ramon Ramos, del Patronat de Turisme.

Robert Fauria, president del Consell de la Selva, va explicar ahir que la iniciativa va sorgir arran d'una reunió entre tots els presidents dels consells comarcals: “Volíem reivindicar que es reprenguin les obres de la Selva i s'adjudiquin les de l'Alt Empordà, abans que no s'aprovin els pressupostos de l'Estat.” En les trobades insistiran en la gravetat de la situació actual, i la necessitat de resoldre-la com més aviat millor. Fauria, que ahir va fer de portaveu, afirmava: “No pot ser que aquí no es prioritzin aquestes obres, quan en altres llocs de l'Estat sí que s'ha continuat amb els treballs de construcció de vies amb molt menys trànsit que aquesta.” Les cues, els accidents, les inundacions de punts quan plou o les obres aturades seran els arguments que es plantejaran, i que, per Fauria, converteixen el desdoblament de l'N-II en “un tema de subsistència i sentit comú, i de voluntat política”.

LA FRASE

L'Estat ha de veure que aquest és un tema prioritari, i que no pot ser que les obres aquí quedin aturades
Robert Fauria
president del consell comarcal de la selva

LA DATA

2009
Es van aturar
les obres entre Sils i Caldes. El 2008 es van aturar les de Maçanet a Sils, i el 2010, les de Medinyà a Orriols.

Mahoma i la muntanya

Si la muntanya no va a Mahoma, Mahoma anirà a la muntanya. Aquesta dita il·lustra el viatge d'alcaldes i altres càrrecs municipals a Madrid, per denunciar –una altra vegada– el lamentable estat de l'N-II a les comarques gironines. I és que el desplaçament capgira l'ordre natural del que haurien de ser les coses, perquè precisament l'N-II és un tema prou discutit al Congrés i al Senat, on és recurrent que els diputats gironins posin el problema sobre la taula. Intentar atraure més atenció sobre el tema és positiu, però els fets demostren que l'N-II queda massa lluny de Madrid perquè la pressió sigui efectiva. Potser el que seria més just és organitzar un viatge invers, i promoure una ruta per l'N-II per a tots els portaveus, ministra i alts càrrecs de Foment des de Tordera fins a la Jonquera, d'anada i tornada. I que ho palpin en primera persona.

o.m.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona