Infraestructures

El desequilibri de Foment en carreteres el 2013

Els 15 milions inclosos el 2013 per al tram de l'N-II entre Sils i Caldes contrasten amb obres a l'Estat en vies de menys trànsit

Davallada general de la inversió

Els pressupostos del Ministeri de Foment per al 2013 inclouen 28 milions per a l'N-II a les comarques gironines, dividits en 15 milions per al desdoblament entre Sils i Caldes, 3 milions entre Maçanet i Sils, i 10 milions per a obres de millora de capacitat i accessos. Malgrat la davallada general en la inversió en carreteres de l'Estat per a l'any vinent, aquesta quantitat queda lluny d'inversions que sí que es mantenen per a l'augment de capacitat de la xarxa viària estatal.

Per regla general, s'ha reduït l'aportació econòmica per a molts grans projectes d'autovia, i se n'ha fet disminuir el ritme inversor, però s'han mantingut les partides per als propers anys, a diferència del que ha passat en el tram de l'N-II entre Tordera i Maçanet. En total, el pressupost de Foment en carreteres per al 2013 serà de 2.963 milions d'euros, 1.084 dels quals –un 37%– seran per a noves construccions. Per exemple, destinaran 68 milions d'euros a fer un nou accés a Cadis. Destaca sobretot la inversió per completar la faraònica autovia del Cantàbric A-8, on només l'any vinent es gastaran 193 milions d'euros. Seixanta-dos d'aquests milions seran per a gairebé 14 km en dos trams entre Careira i Mondoñedo, on actualment no passen més de 2.000 cotxes diaris. També hi haurà 60 milions per als 11,6 quilòmetres entre Unquera i Pendueles, amb uns 13.000 vehicles diaris. En canvi, en tota l'autovia del Mediterrani la suma de les partides dels trams és de 32 milions.

També es destinaran 14 milions entre Medinaceli i Radona de l'A-15, amb una intensitat de trànsit diària de menys de 5.000 vehicles. I 11 milions a l'A-40 de Torrijos a Toledo, on circulen cap a 9.000 vehicles i enguany s'hi han destinat 64 milions. Al tram sud de l'N-II entre Girona i Tordera, hi passen entre 21.000 i 28.000 vehicles diaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona