Infraestructures i serveis

infraestructures

Avinyonet i Vilanant, contra la nova carretera de Cistella

La Diputació destina 1,4 milions a una via que Avinyonet i Vilanant veuen innecessària en plena crisi, i massa ampla també

La Diputació diu que es fa per seguretat viària i Cistella ho veu bé

L'ampliació que està fent la Diputació de Girona de la carretera que va d'Avinyonet de Puigventós a Cistella (Gi-P-5101) no ha agradat gaire al territori. Una part dels alcaldes de la zona, i també dels veïns, es queixen que amb la crisi econòmica que hi ha no és el moment de fer una inversió com aquesta, i consideren que és massa ampla. La Diputació assegura que l'ampliació s'ha de fer per seguretat viària.

L'alcalde d'Avinyonet, Josep Maria Bartolomé, es va mostrar sorprès de l'inici de les obres. “S'havia parlat que es faria, però no n'havíem sabut res més”, diu. Bartolomé diu que les obres milloraran la carretera perquè serà més ampla i s'eliminen alguns revolts, però creu que no servirà de res perquè quan s'arriba a Avinyonet no hi ha variant i “serà un embut”. L'alcalde és força crític amb el moment en què s'afronta la inversió i assegura que en un moment com l'actual de crisi aquesta obra, d'1,4 milions, no és prioritària. Això sí, Bartolomé destaca positivament que es dóna feina a treballadors d'una empresa.

Tampoc no ho veu clar l'alcaldessa de Vilanant, Anna Palet, que, tot i que entén que es va projectar en una altra època, ara no acaba d'entendre que s'inverteixin tants diners. Creu que calia una millora però que potser amb un voral i un carril bici n'hi hauria hagut prou. “No necessitem una gran carretera; som pobles rurals i el trànsit no és elevat”, diu.

Hi coincideix l'Anna, veïna de Cistella, que diu que en un poble on hi deu haver cent cotxes “és desmesurat destrossar el bosc”. També creu que no era una necessitat real per al poble. En canvi, l'alcalde de la població, Enric Gironella, considera que l'obra és necessària perquè és una via molt estreta. Això sí, diu que si sabés que aquests diners es destinarien a salut si no es fes la carretera, hauria demanat que no s'executés l'obra. “Tindrà 7 metres d'ample, no ho veig desmesurat”, diu.

El diputat de Carreteres de la Diputació de Girona, Josep Blanch, va explicar ahir que pel volum de trànsit que hi ha la normativa de seguretat viària obliga que la carretera sigui de 7 metres d'ample. I aclareix que era un projecte ja previst fa temps. L'obra va començar fa un mes i mig i durarà deu mesos. S'havia posat a licitació per dos milions, però es va adjudicar a l'empresa Rubau Tarrés per 1.437.332,98 euros.

LA XIFRA

1,4
milions d'euros
s'han invertit en l'ampliació de la carretera d'Avinyonet a Vilarig, passant per Cistella.

LES FRASES

Jo hauria prioritzat altres coses. Hi passen molts menys cotxes que en altres carreteres
Josep Maria Bartolomé
alcalde d'avinyonet de puigventós
S'ha de fer per seguretat viària, pel trànsit que hi ha cal una carretera de 7 metres d'amplada
Josep Blanch
diputat de carreteres a la diputació de girona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona