Infraestructures

infraestructures

Avinyonet i Vilanant, contra la nova carretera de Cistella

La Diputació destina 1,4 milions a una via que Avinyonet i Vilanant veuen innecessària en plena crisi, i massa ampla també

La Diputació diu que es fa per seguretat viària i Cistella ho veu bé

L'ampli­ació que està fent la Dipu­tació de Girona de la car­re­tera que va d'Avi­nyo­net de Puig­ventós a Cis­te­lla (Gi-P-5101) no ha agra­dat gaire al ter­ri­tori. Una part dels alcal­des de la zona, i també dels veïns, es quei­xen que amb la crisi econòmica que hi ha no és el moment de fer una inversió com aquesta, i con­si­de­ren que és massa ampla. La Dipu­tació asse­gura que l'ampli­ació s'ha de fer per segu­re­tat viària.

L'alcalde d'Avi­nyo­net, Josep Maria Bar­to­lomé, es va mos­trar sorprès de l'inici de les obres. “S'havia par­lat que es faria, però no n'havíem sabut res més”, diu. Bar­to­lomé diu que les obres millo­ra­ran la car­re­tera perquè serà més ampla i s'eli­mi­nen alguns revolts, però creu que no ser­virà de res perquè quan s'arriba a Avi­nyo­net no hi ha vari­ant i “serà un embut”. L'alcalde és força crític amb el moment en què s'afronta la inversió i asse­gura que en un moment com l'actual de crisi aquesta obra, d'1,4 mili­ons, no és pri­o­ritària. Això sí, Bar­to­lomé des­taca posi­ti­va­ment que es dóna feina a tre­ba­lla­dors d'una empresa.

Tam­poc no ho veu clar l'alcal­dessa de Vila­nant, Anna Palet, que, tot i que entén que es va pro­jec­tar en una altra època, ara no acaba d'enten­dre que s'inver­tei­xin tants diners. Creu que calia una millora però que pot­ser amb un voral i un car­ril bici n'hi hau­ria hagut prou. “No neces­si­tem una gran car­re­tera; som pobles rurals i el trànsit no és ele­vat”, diu.

Hi coin­ci­deix l'Anna, veïna de Cis­te­lla, que diu que en un poble on hi deu haver cent cot­xes “és des­me­su­rat des­tros­sar el bosc”. També creu que no era una neces­si­tat real per al poble. En canvi, l'alcalde de la població, Enric Giro­ne­lla, con­si­dera que l'obra és necessària perquè és una via molt estreta. Això sí, diu que si sabés que aquests diners es des­ti­na­rien a salut si no es fes la car­re­tera, hau­ria dema­nat que no s'exe­cutés l'obra. “Tindrà 7 metres d'ample, no ho veig des­me­su­rat”, diu.

El dipu­tat de Car­re­te­res de la Dipu­tació de Girona, Josep Blanch, va expli­car ahir que pel volum de trànsit que hi ha la nor­ma­tiva de segu­re­tat viària obliga que la car­re­tera sigui de 7 metres d'ample. I acla­reix que era un pro­jecte ja pre­vist fa temps. L'obra va començar fa un mes i mig i durarà deu mesos. S'havia posat a lici­tació per dos mili­ons, però es va adju­di­car a l'empresa Rubau Tarrés per 1.437.332,98 euros.

LA XIFRA

1,4
milions d'euros
s'han invertit en l'ampliació de la carretera d'Avinyonet a Vilarig, passant per Cistella.

LES FRASES

Jo hauria prioritzat altres coses. Hi passen molts menys cotxes que en altres carreteres
Josep Maria Bartolomé
alcalde d'avinyonet de puigventós
S'ha de fer per seguretat viària, pel trànsit que hi ha cal una carretera de 7 metres d'amplada
Josep Blanch
diputat de carreteres a la diputació de girona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.