Infraestructures

infraestructures

El PP preveia treure deu milions que anaven a l'N-II i se'n desdiu a última hora

Havia previst traslladar-los del tram nord de l'N-II a la construcció d'una nova autovia a Múrcia

Era una projecció al 2016, i ahir va fer marxa enrere

La inversió a l'N-II a les comarques gironines continua sent un dels grans cavalls de batalla en el pressupost de l'Estat. Després de les dotacions anunciades inicialment i les esmenes que hi han presentat tots els grups, ahir es va tancar el termini per introduir millores a les esmenes. I el PP va haver de reaccionar a última hora per evitar el que hauria estat l'enèsim desaire de l'Estat respecte a l'N-II. Una modificació d'una esmena popular havia previst destinar cap a 50 milions d'euros a l'A-33 de Jumella a Múrcia, per acabar la nova autovia amb el tram entre Jumella i Iecla. Per aconseguir aquests diners, treia els milions d'altres partides en infraestructures, entre les quals 10 milions dels previstos en la partida del 2016 per obres de millora de l'N-II entre Girona i la frontera amb l'Estat francès.

Ahir el PP va canviar aquesta esmena perquè se suprimís la projecció fins al 2016, de manera que l'autovia murciana només té partida el 2013 i les que es donaven de baixa, entre elles l'N-II a Girona, no en quedaran afectades. El partit va treure importància a aquest incident, insistint que el que és important és com ha quedat l'esmena definitiva i també les quantitats que es preveu invertir el 2013 i les projeccions per als pròxims anys.

Fins i tot, i en una nota, la diputada Concepció Veray va assegurar que amb les correccions finals de les esmenes, a les projeccions s'hi han acabat afegint 30 milions d'euros a la partida pel 2016 de millores de l'N-II entre Girona i la frontera. També va recordar que les esmenes del PP incrementaran en 5 milions la inversió el 2013 en millores de seguretat viària al tram nord i al tram de Tordera a Maçanet. Veray també va desvincular l'inici de les obres del tram de Caldes a Sils de la campanya electoral, i va atribuir la coincidència al calendari que ha seguit el projecte. Finalment, va acusar el PSOE d'haver abandonat la carretera en els últims vuit anys.

LA DATA

2016
és l'últim any
fins al qual es fan projeccions per a partides incloses en el pressupost de l'Estat pel 2013.

Unes obres que no es faran

L'N-II, al tram nord, no es convertirà en autovia, segons ha explicat el mateix PP, que ara aposta per fer-hi obres de millora de la seguretat viària a curt termini i plantejar variants en nuclis concrets més endavant. D'aquesta manera, el desdoblament complet entre Medinyà i la frontera ha quedat enterrat per la falta de recursos econòmics i la proximitat amb l'autopista, i després que els governs del PSOE tampoc haguessin fet res més enllà d'estudis informatius dels diversos trams. Això se suma a la negativa a desdoblar el tram entre Maçanet i Tordera que també ha anunciat el PP. CiU ha demanat que es traspassi aquest tram a la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona