Les obres del TAV de Riudellots a Sant Feliu de Buixalleu s'acabaran enguany

La base de muntatge servirà més tard per fer manteniment i desviar combois

El muntatge de la via que ja s'ha fet entre la Roca del Vallès i Sant Feliu de Buixalleu són uns 26 quilòmetres, un 50% del tram, que acaba a Riudellots. Tot plegat estarà acabat a final d'any, si bé encara faltaran aspectes concrets, com ara la col·locació de la catenària. Això no es farà fins a l'últim moment, per temes de seguretat i per evitar robatoris.

Fins ara s'han col·locat ja 180.000 m³ de balast, 104.000 metres de carril i més de 86.000 travesses, així com els pals de la catenària i més de 300 quilòmetres de cables elèctrics. Ara mateix, als trams ja construïts, s'està comprovant amb diversa maquinària com ha quedat l'obra, i s'estan anivellant les vies. Tot aquest procés és el que s'ha engegat ja entre Sant Feliu de Buixalleu i Riudellots, amb la base de Sant Feliu com a centre d'operacions. De fet, aquesta serà la base principal del TAV entre Figueres i Barcelona, des d'on es farà el manteniment de la via. Ara mateix és on s'acumula i es munta el material. També incorpora carrils per passar d'ample ibèric a internacional, ja que està connectada a les dues vies, i més endavant farà les funcions d'apartador de trens, de manera que els més ràpids puguin avançar aquí els que vagin més lents.

9,2
hectàrees.
La base de muntatge de Sant Feliu de Buixalleu ocupa 9,2 hectàrees, i hi treballen més de 50 persones, a les quals s'han d'afegir una seixantena més que treballen en la col·locació i control de les vies. Tota aquesta extensió inclou dues naus, la zona d'arribada i muntatge de vies, i també un edifici d'oficines, que encara s'està acabant de construir. A més, Adif ha hagut de construir un pont sobre la via per tal de connectar la base amb la C-35.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona