Infraestructures

CATALUNYA DEL NORD

El Centre del Món, l'estació del TGV, esdevindrà el nou punt neuràlgic de Perpinyà”

A la Catalunya del Nord s'esperava amb delit la posada en funcionament del TAV directe fins a Barcelona per poder anar i venir a la capital catalana en un sol dia, per raons de feina o de lleure. Fins i tot l'Ajuntament de Perpinyà havia instal·lat, fa anys, un comptador gegant al Castellet en el que s'anaven descomptant els dies que quedaven per l'arribada del TGV directe. Aquesta esperança ha estat decebuda quan s'han conegut els horaris de la Renfe i la Sncf. Serà difícil anar a Barcelona i tornar el mateix dia, ja que el primer TAV arribarà a Barcelona passades les onze del matí i el darrer per tornar a Perpinyà sortirà a dos quarts de set de la tarda. Entitats catalanes de defensa del transport públic, d'una banda i altra de la frontera, han fet públiques crítiques dels usuaris a horaris i preus. El bitllet entre les dues capitals catalanes sortirà car, ja que ha estat anunciat a 57,20 euros l'anar i tornar. La durada del trajecte, que havia de ser de 50 minuts, tal i com es va anunciar en 2007, finalment serà de 80 minuts. Les instal·lacions previstes al voltant de l'estació del TGV a la capital nord-catalana, propietat de l'empresa espanyola Metrovacesa, es troben en una situació de desertificació. Tenen vocació “d'esdevenir el nou punt neuràlgic de Perpinyà” tal i com va declarar, en el moment de presentar el projecte, l'ex batlle de Perpinyà i actual president de l'aglomeració urbana Jean Paul Alduy. Aquesta immensa galeria comercial de tres nivells i centre de negocis de tres pisos batejats en clau daliniana amb el nom, en català, de Centre del Món, van ser inaugurats el 2010, al mateix temps que l'estació del TGV, que es troba integrada en el mateix espai arquitectònic. Els més de deu mil metres quadrats de galeria mai no han atret gaires clients i presenten un aspecte desolat. Els deu mil metres quadrats d'oficines estan tancats i barrats a l'espera d'empreses privades “de la Catalunya Sud” que vulguin obrir delegacions perpinyaneses. No ajuda a dinamitzar aquesta infraestructura el fet que l'any passat es va saber que els trens internacionals directes no pararan a Perpinyà. Els TAV que entrin al Centre del Món hauran de fer marrada, ja que el traçat de la via encara per fer fins a Nimes passarà per la plana del Rosselló prop de l'aeroport a Ribesaltes i no per la capital rossellonesa.Aleix Renyé



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona