Infraestructures

L'aeroport de Girona ha perdut un 54% de treballadors des del 2011

Un informe de la UGT afirma que s'ha passat dels 1.510 empleats de llavors a 694, i denuncia una “externalització camuflada” de serveis

També critica la retallada de sous i condicions laborals

L'aero­port Girona-Costa Brava ha expe­ri­men­tat els últims anys una gran dava­llada en el nom­bre de pas­sat­gers, però encara ha cai­gut més el de tre­ba­lla­dors: han que­dat en menys de la mei­tat. Així ho va denun­ciar ahir la UGT, que va pre­sen­tar un informe en què s'asse­nyala que les ins­tal·laci­ons de Vilobí d'Onyar han pas­sat de tenir 1.510 tre­ba­lla­dors el 2011 a només 694 avui, un 54% menys. L'informe des­taca, a més, que “hi ha un aug­ment d'empre­ses deri­va­des de la gestió aero­portuària, la qual cosa implica que hi ha hagut una exter­na­lit­zació camu­flada d'alguns ser­veis”.

L'àrea prin­ci­pal, la de tas­ques aero­portuàries, és una de les que ha tin­gut una reta­llada de tre­ba­lla­dors més gran, d'un 66%: han pas­sat de ser 917 –i repre­sen­tar un 60,7% del total d'emple­ats– a només 312 –i supo­sar un 45%–. En aquest apar­tat s'inclou la plan­ti­lla d'Aena –que s'ha reduït un 25%– i per­so­nal dels ser­veis de terra de Lesma Hand­ling. La pèrdua de per­so­nal més alta ha estat en el sec­tor del man­te­ni­ment de la ter­mi­nal: un 76%. Pel que fa als ser­veis als usu­a­ris (boti­gues, res­tau­rants, infor­mació, trans­port...), la UGT diu que el nom­bre de tre­ba­lla­dors s'ha reduït un 54,4%. El sin­di­cat asse­nyala com un “exem­ple clau” l'anul·lació del ser­vei d'assistència mèdica. També des­taca entre les empre­ses que han tan­cat els casos del McDo­nalds (que donava feina a 60 tre­ba­lla­dors), l'empresa Auriga de llo­guer de cot­xes i l'empresa d'auto­bu­sos Ter­ra­vi­sion. En con­junt, el nom­bre d'empre­ses ha dis­minuït un 14,6% (de 48 a 41).

D'altra banda, l'informe denun­cia que hi ha hagut “una reta­llada d'hora­ris, de salari i sobre­tot de con­di­ci­ons labo­rals”. El res­pon­sa­ble del sin­di­cat a l'aero­port, Joan Mun­tada, va expli­car, segons l'agència ACN, que l'acti­vi­tat es con­cen­tra cada cop més en fran­ges con­cre­tes i que el per­so­nal dels ser­veis de terra té con­trac­tes de dues hores al dia.

Sos­pita sobre el govern

La UGT sos­pita que el govern “no fa tot el que pot” per rellançar l'aero­port perquè el pugui com­prar “més barat” si Aena acce­deix a ven­dre els aero­ports per sepa­rat. “Si no, no s'entén per què acor­den vols amb una com­pa­nyia isra­e­li­ana a Alguaire i no a Girona, amb el call jueu que tenim”, va dir la secretària gene­ral de la UGT a Girona, Dolors Bassa.

LES FRASES

Abans hi havia 300 empleats als serveis de terra tot el dia, ara amb 50 persones dues hores en fan prou
Joan Muntada
responsable de la ugt a l'aeroport girona-costa brava
S'han perdut més de la meitat dels llocs de treball, molt per sobre de la baixada d'un 8,3% del nombre viatgers
Dolors Bassa
SECRETÀRIA GENERAL DE LA UGT A la demarcació de GIRONA

12 vols suspesos a causa d'una vaga a França

La vaga de controladors francesos convocada per ahir va obligar a cancel·lar al llarg de la jornada un total de 12 vols –sis de sortida i sis d'arribada– a l'aeroport Girona-Costa Brava. En tots els casos van ser vols de la companyia Ryanair que havien d'utilitzar l'espai aeri francès. Les sis rutes suspeses ahir a Girona –en tots dos sentits– van ser les de Brindisi, Leeds Bradford, Londres Luton, Pescara, Karlsruhe-Baden Baden i Dortmund.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia