Infraestructures

L'alcalde d'Olot reclama unitat per poder corregir la proposta de variant

L'equip de govern ha enllestit unes al·legacions que vol consensuar amb la resta de partits i institucions locals abans de lliurar-les al Ministeri de Foment

Només donant una imatge d'uni­tat es podrà nego­ciar amb garan­ties amb el Minis­teri de Foment, a l'hora de dema­nar modi­fi­ca­ci­ons al pro­jecte de les vari­ants d'Olot i la Canya de l'N-260. A par­tir d'aquest con­ven­ci­ment, l'equip de govern de la capi­tal gar­rot­xina (CiU i Rcat) està bus­cant el màxim con­sens amb la resta de par­tits polítics repre­sen­tats al con­sis­tori, així com amb el Con­sell Comar­cal i els altres ajun­ta­ments afec­tats pel pro­jecte. En resum, les peti­ci­ons de l'Ajun­ta­ment d'Olot són: tra­mi­tar la vari­ant d'Olot a part de la de la Canya-Vall de Bia­nya, ja que es pre­veu que aquesta última –per la seva com­ple­xi­tat tècnica i pel seu pres­su­post– no es podrà exe­cu­tar a curt ter­mini; con­ser­var els acces­sos a Olot pel gira­tori de les Cols i per l'entrada al polígon indus­trial del Pla de Baix (si fes falta, amb un vial entre la rotonda de les Cols i l'avin­guda Europa); que el túnel que ha de con­nec­tar la vari­ant amb l'eix Piri­nenc s'obri a l'altura de l'Hos­tal del Sol, i no tant a l'oest com es pre­veu en el pro­jecte infor­ma­tiu, i incor­po­rar al pro­jecte els estu­dis tècnics i medi­am­bi­en­tals ja exis­tents sobre el traçat al pas pel pla de Sant Andreu.

La Vall de Bia­nya

A part, s'ela­bo­ra­ran les al·lega­ci­ons a la pro­posta que Foment fa per a l'eix Piri­nenc al terme de la Vall de Bia­nya. Com que el traçat està aixe­cant mol­tes crítiques, es pre­veu que se'n pre­sen­tin mol­tes. En el ple del Con­sell Comar­cal de la Gar­rotxa fet aquesta set­mana, va que­dar clara l'opo­sició d'aquest ens a la pro­posta de Foment, però l'equip de govern (CiU) va des­car­tar la pre­sen­tació d'al·lega­ci­ons tal com havia dema­nat el por­ta­veu del grup del PSC (i regi­dor de l'opo­sició de la Vall de Bia­nya), Jordi Val­verde. El pre­si­dent del Con­sell, Joan Espona, va tras­lla­dar la res­pon­sa­bi­li­tat de pre­sen­tar al·lega­ci­ons als ajun­ta­ments afec­tats.

En el pro­jecte infor­ma­tiu, Foment dibuixa una car­re­tera paral·lela a l'actual, per la banda de la mun­ta­nya de Sant Miquel del Mont, des de Llo­ca­lou (a la sor­tida del túnel que començaria a la vari­ant d'Olot) fins a l'altura de l'Hos­tal Nou. La nova car­re­tera afecta un espai de gran importància agrícola i pai­satgística. Per això la Vall de Bia­nya dema­narà que la con­nexió entre la vari­ant d'Olot i l'eix piri­nenc es faci amb un túnel que surti més enllà de l'Hos­tal Nou.

LA FRASE

El consens és indispensable per aconseguir la variant que volem
Josep Maria Corominas
ALCALDE D'OLOT

LES XIFRES

20.000
vehicles
diaris es calcula que circularan per la variant nord d'Olot, que enllaçarà l'eix de Bracons amb l'A-26.
142,9
milions d'euros
és el cost de les noves carreteres a Olot i la Vall de Bianya que ha d'executar Foment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia