Infraestructures

Front comú garrotxí perquè es prioritzi la variant d'Olot

L'alcalde d'Olot i el de la Vall de Bianya i representants de partits polítics aposten per segregar aquest projecte de la millora del tram bianyenc

ERC reclama el túnel de l'Hostal del Sol

Els par­tits polítics amb més repre­sen­tació a la Gar­rotxa i diver­ses enti­tats van reu­nir-se ahir a l'ajun­ta­ment d'Olot en un acte uni­tari que tenia per objec­tiu fer evi­dent un front comú gar­rotxí per recla­mar al Minis­teri de Foment que se segre­gui la millora de l'eix Piri­nenc al tram de la Vall de Bia­nya de la vari­ant nord d'Olot, que con­si­de­ren pri­o­ritària. Ara, les pro­pos­tes de traçat estan a expo­sició pública i, tot i que cada part hi ha pre­sen­tat al·lega­ci­ons per sepa­rat, estan d'acord en aquest punt.

A l'acte uni­tari, hi havia els alcal­des dels muni­ci­pis afec­tats, Josep Maria Coro­mi­nas i Santi Rei­xach; el pre­si­dent del Con­sell Comar­cal de la Gar­rotxa, Joan Espona; el por­ta­veu del PSC a Olot i con­se­ller comar­cal, Josep Guix, i repre­sen­tants de PxC.

Els del PP i ERC no hi van poder assis­tir per motius labo­rals. A l'acte, es va recor­dar que el con­se­ller de Ter­ri­tori, Santi Vila, ja va defen­sar diu­menge pas­sat en una visita a la Fira del Farro de Bia­nya excloure la vari­ant d'Olot del tram de Bia­nya.

ERC d'Olot

També ahir, el por­ta­veu d'ERC a Olot, Pere Gómez, seguint el fil de les decla­ra­ci­ons de Vila, va apos­tar per des­ti­nar els 142 mili­ons d'euros pres­su­pos­tats per Foment ínte­gra­ment al seu tram de la vari­ant nord d'Olot amb el túnel de l'Hos­tal del Sol, que ara no pre­veu. I renun­ciar al nou traçat entre aquesta vari­ant i la Vall de Bia­nya. De fet, Gómez va cele­brar irònica­ment que el con­se­ller volgués sepa­rar un pro­jecte de l'altre. “Va ser una agra­da­ble sor­presa. A Olot, en canvi, a Vila li és igual fer la vari­ant de qual­se­vol manera”, va sen­ten­ciar.

El por­ta­veu d'ERC va recla­mar –i així es reflec­teix en les al·lega­ci­ons pre­sen­ta­des a l'estudi de traçat de la vari­ant de Foment– que es recu­peri la pro­posta apro­vada el 2010 amb la una­ni­mi­tat de tots els grups muni­ci­pals. Aquesta pro­posta pre­veu ama­gar la vari­ant amb un túnel a l'Hos­tal del Sol. Pere Gómez va remar­car que, en cas con­trari, pas­sarà amb un via­ducte ele­vat, la qual cosa com­por­tarà, segons ell, que els veïns mar­xin d'aquest barri i un impacte pai­satgístic que ha qua­li­fi­cat de bru­tal. Gómez va deta­llar que en les al·lega­ci­ons també s'opo­sen al fet que al tram de l'Hos­tal del Sol la vari­ant tin­gui la con­si­de­ració tècnica d'una auto­via de cent quilòmetres per hora, per la qual pas­sa­ran més de trenta mil vehi­cles diària­ment amb l'aixe­ca­ment de la res­tricció de cir­cu­lar-hi els cami­ons, que ara ho tenen pro­hi­bit. “No volem que sigui una con­nexió entre la Jon­quera i Lleida per Bra­cons”, va mani­fes­tar. A més, hi pro­po­sen un enllaç més directe amb el cen­tre d'Olot, ja que, a l'estudi, només se'n pre­veu un al sec­tor de la Canya, on actu­al­ment s'acaba l'auto­via A-26.

LA FRASE

A ERC d'Olot, no ens inventem res, seguim el full de ruta pactat entre tots els partits l'any 2010
Pere Gómez
portaveu d'erc a olot

LA XIFRA

30.000
vehicles
està calculat que passaran diàriament per la futura variant nord de la capital garrotxina.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia