Entitats ecologistes presenten una denúncia per aturar les obres a la C-31 entre la Tallada i Torroella de Fluvià

Diuen que s'han comès irregularitats i que el projecte destrueix la plana empordanesa

Representants de SOS Empordanet, Salvem l'Empordà, Salvem el Terraprim, Gent per Ventallò i Fòrum l'Escala-Empúries van fer ahir una roda de premsa conjunta a la seu del Col·legi de Periodistes, a Girona, per mostrar la seva indignació per la «prepotència amb què normalment actua el Departament de Política Territorial i Obres Públiques».

Amb la denúncia pretenen aturar unes obres que, segons les previsions, estaran acabades a la tardor. En el text detallen el que consideren un seguit d'irregularitats que, segons asseguren, són suficients per paralitzar els treballs i replantejar el projecte. Així, denuncien «el frau de llei» comès en fraccionar el projecte de remodelació de la C-31 per aconseguir una avaluació ambiental favorable –primer es va fer el tram nord, de Vilamalla a Vilacolum, després el sud, de Corçà a Ultramort i, ara, el central.

Denuncien així mateix el que consideren un «atemptat» contra la plana empordanesa. «L'obra està sobredimensionada, amb sis variants innecessàries; la que fa falta, la de Verges, descartada, i tretze ponts faraònics, i és inadmissible l'alteració de la cota natural», va afirmar Eduard de Ribot, advocat que representa les entitats. De Ribot va criticar que s'hagi «incomplert» una premissa de la declaració d'impacte ambiental que es va aprovar el 2006 en què s'instava els responsables de l'obra a rebaixar la cota de la via, per minimitzar-ne l'impacte. «El projecte es va modificar, però no es va fer la nova declaració d'impacte», sosté.

També s'enumeren altres punts, com ara la manca d'informes del Servei del Paisatge o del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural.

Nadal defensa el projecte

En un article publicat l'11 de setembre a El Punt, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, defensava la idoneïtat del projecte. En l'escrit, assegurava que l'obra no està sobredimensionada i que és necessària la millora en tractar-se d'una via altament transitada. Al seu parer, les variants projectades i el traçat aprovat s'han fet «amb un instint ben raonable de buscar cohesió territorial». Així mateix, sobre el nombre de ponts i passos elevats, deia que la carretera no trencarà la percepció d'una plana contínua i la geometria dels conreus. Hi afegia que, «per les característiques de la via i de tots els encreuaments, amb els requeriments actuals de seguretat, sembla molt evident que no es poden evitar aquests passos i que són el mal menor per tal d'evitar un gran talús lineal».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona