Infraestructures

Proposen desviar els camions com a l'N-II en 24 zones de l'Estat

El RACC estima que estalviaria entre 140 i 241 milions anuals a la societat, 109 als transportistes i fins a 79 morts i 214 ferits greus

El RACC té clar que els “bons resultats” de l'experiència gironina a l'N-II, en què des de l'abril del 2013 s'han desviat obligatòriament els camions a l'AP-7 amb una bonificació en el peatge, fan que aquest sigui un model a estendre a tot l'Estat espanyol per reduir-hi l'accidentalitat. Un estudi del club, Concentració del trànsit pesant a les vies més segures, proposa el transvasament de vehicles pesants de les vies convencionals a les autopistes de traçat paral·lel en 24 trams de la Xarxa de Carreteres de l'Estat (que sumen un total de 1.838 km en el cas de les vies convencionals i 2.050 en el de les autopistes), vuit trams més que en la llista inicial del Ministeri de Foment.

Cal destacar que el ministeri ha analitzat fer-ho en 16 trams, però que de moment només ha engegat una prova pilot en sis trams i que el desviament és voluntari, no obligatori, amb la qual cosa es perd tot el sentit original.

El RACC estima que aquesta mesura podria ajudar a reduir fins a 79 morts i 214 ferits en accidents a les vies convencionals i que tindria un benefici social net estimat d'entre 140 i 241 milions d'euros a l'any. Pel que fa als transportistes, els càlculs del RACC són que tindria un impacte positiu de 109 milions d'euros (94 milions pel descompte als transportistes que ja circulen actualment per l'autopista i 15 per als que han de realitzar el transvasament). A més, s'estima que per a les concessionàries l'impacte seria positiu en uns 30 milions globalment, tot i que en algun tram concret seria negatiu, i que, per tant, “no caldria que el ministeri les compensés per la pèrdua d'ingressos”.

LA XIFRA

16
trams
són els que el Ministeri de Foment ha analitzat per aplicar-hi la mesura. El RACC en proposa vuit més.

Cinc trams a Catalunya

L'estudi del RACC inclou cinc trams catalans, que s'afegirien a l'N-II a Girona. En global, la idea és que la mesura s'hauria d'estendre a l'N-340 en diversos trams entre Martorell i el límit de les províncies de Castelló, i a l'N-240 en diversos trams entre Montblanc i Montsó, a la província d'Osca. Així, es calcula que es podrien estalviar gairebé 70 morts i ferits greus anualment, entre 26 i 50 milions d'euros en costos socials i uns 27 milions d'euros per als transportistes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona