Infraestructures

Lloret encarrega un estudi sobre el trànsit a l'estiu

L'Ajuntament, que té el suport del consistori blanenc, considera que les dades que formen part del projecte per allargar la C-32 no són prou objectives perquè es basen en el trànsit del mes de març

L'Ajun­ta­ment de Llo­ret de Mar ha encar­re­gat a una empresa pri­vada un estudi de mobi­li­tat en tem­po­rada alta, segons va expli­car l'alcalde, Jaume Dul­sat (CiU), per tal de tenir dades “com més objec­ti­ves millor”. L'estudi s'ha dema­nat després que el pro­jecte per allar­gar l'auto­pista C-32 de Bla­nes fins a Llo­ret, que ha por­tat molta polèmica, s'ha atu­rat, segons va anun­ciar la Gene­ra­li­tat, en prin­cipi fins al mes de gener.

Tant l'Ajun­ta­ment de Llo­ret com el de Bla­nes veien bé fer un nou estudi de mobi­li­tat a la zona atès que el que forma part de l'actual pro­jecte es va fer un mes de març, que no és ni de bon tros l'època de més flux de vehi­cles, però la Gene­ra­li­tat no estava dis­po­sada a encar­re­gar-lo. “Amb els estu­dis del Depar­ta­ment de Ter­ri­tori no qua­dren els temps que hi posen en els tra­jec­tes, hem de tenir totes les dades, i per això també neces­si­tem un informe sobre el trànsit en tem­po­rada alta”, va expli­car Jaume Dul­sat. L'informe s'ha encar­re­gat a l'empresa de pla­ni­fi­cació estratègica i d'infra­es­truc­tu­res Mcrit, que ja hi està tre­ba­llant. “No és el mateix inten­tar convèncer de la neces­si­tat de l'auto­pista amb unes dades que amb unes altres, volem tenir les dades més objec­ti­ves pos­si­bles”, diu l'alcalde.

L'alcalde de Bla­nes, Miquel Lupiáñez, (PSC), també veu bé que s'hagi encar­re­gat l'estudi, i entre altres coses el nou informe haurà de deter­mi­nar amb més pre­cisió on es diri­gei­xen la majo­ria dels vehi­cles que sur­ten de la zona de Tor­dera. Lupiáñez està con­vençut que la C-32 aju­darà a des­con­ges­ti­o­nar el trànsit a l'avin­guda Vila de Bla­nes (Gi-682), que trans­corre entre les pobla­ci­ons de Bla­nes i Llo­ret, el qual sobre­tot els mesos d'estiu és extre­ma­da­ment dens. “La Gi- 682 ha de ser una avin­guda, i ara és una car­re­tera de trànsit cap a Llo­ret”, con­si­dera.

Un dels movi­ments d'opo­sició més vius al per­llon­ga­ment de l'auto­pista és la Pla­ta­forma Atu­rem la C-32, que orga­nitza actes periòdica­ment.

LA XIFRA

7,6
km de llargària té el tram que s'ha de construir entre Blanes i Lloret de Mar, segons el projecte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia