El desdoblament de Castell d'Aro a Palamós, condicionat als extrems

Gravats rupestres i la preservació del puig Xifra fan plantejar canvis al projecte

Els polítics i els tècnics de l'Ajuntament de Palamós estudien la proposta de la Generalitat de baixar la cota del desdoblament de la C-31 en la connexió amb la vila per evitar d'afectar el puig Xifra, que és al costat. Segons el projecte, es preveu extreure d'aquest espai uns 600.000 m³ d'àrids. El ple de l'Ajuntament, per unanimitat, ja ha manifestat la seva oposició que es toqui el puig, i ha recordat que hi ha pedreres a la zona.

El que no ha escoltat la Generalitat és la petició feta pel consistori de Calonge d'aprofitar les obres de desdoblament per crear dues sortides més a banda de la ja existent. Però el govern sí que resta obert a mirar de reduir l'impacte acústic que provoca al nucli de Calonge el pas de vehicles. D'altra banda, a l'altre extrem, a Castell d'Aro es plantegen petits canvis del traçat per salvaguardar els gravats rupestres localitzats la primavera passada. Les obres, que afecten 13 quilòmetres, van començar el 30 de març, tenen un termini d'execució de 24 mesos i un cost de 67,4 milions. S'hi reduirà el límit de velocitat de 100 a 80 km/h, amb l'excepció del tram de Palamós.

La variant de Torroella

La Generalitat estudia les al·legacions presentades al projecte de construcció d'una variant a Torroella de Montgrí que evitarà haver de passar pel nucli. L'actuació es concreta a fer un vial nou des de l'altura del giratori del pont del riu Ter fins a Gualta, i allà, un vial per entrar als camps, travessar el riu amb un pont i acabar novament a la C-31, en direcció a Verges, prop de l'enllaç amb l'Escala. La principal oposició al projecte la fan els pagesos, que veuen que amb aquesta acció es fan inservible unes 150 hectàrees de camps de la plana del riu Ter, i més quan el pla de l'Empordà el qualifica de sòl de protecció especial, per l'alt valor agrícola que té i perquè fa de connector biològic.

Tranquil·litat a Mont-ras

El moviment social sorgit arran del desdoblament de la carretera C-31 pel nucli de Mont-ras, que va comportar construir un pas de vuit vials, quatre dels quals quedaven subterranis, seguint el model de les rondes de Barcelona, ha quedat tot diluït amb el temps. Poca gent, per no dir ningú, se'n recorda, de tots els problemes que va comportar l'execució del tram de Palamós a Palafrugell, però especialment del pas pel nucli de Mont-ras, que va tornar a separar el nucli urbà de l'eixample. Queda pendent –formava part del pacte de deixar passar el vial pel centre– la zona lúdica i comercial, i més quan s'ha perdut el cinema multisala i també el supermercat a favor de Palafrugell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona