Infraestructures

Defensa aferrissada dels empresaris gironins que s'allargui la C-32 a Lloret

Per les Cambres de Girona, Palamós i Sant Feliu, Pimec i el Fòrum Carlemany, l'autopista és “essencial”

Espadalé: “L'acord amb Abertis s'ha d'aprofitar”

Empre­sa­ris giro­nins han fet una defensa afer­ris­sada de l'allar­ga­ment de l'auto­pista C-32 de Llo­ret de Mar a Tor­dera, unes obres que la Gene­ra­li­tat vol començar al maig i que dura­rien dos anys. Les cam­bres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, el grup Fòrum Car­le­many i Pimec veuen “essen­cial” allar­gar l'auto­pista, segons des­ta­quen en un comu­ni­cat.

El pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç de Girona, Domènec Espa­dalé, afirma que l'accés al sud de la Costa Brava és una “qüestió pen­dent” des de fa molts d'anys. Admet que allar­gar la C-32 és “la solució” i tro­ba­ria “imper­do­na­ble” mal­ba­ra­tar l'acord de la Gene­ra­li­tat amb l'empresa Aber­tis, que pagarà l'obra (58,6 mili­ons). “Hem de començar a fer alguna cosa. Si ho hem de fer amb diners públics, mala­ment rai, perquè no sabem quan es farà.”

Qua­tre pro­jec­tes bàsics

Espa­dalé explica que a la demar­cació hi ha qua­tre infra­es­truc­tu­res bàsiques. Esmenta la vari­ant de la Bis­bal, la d'Olot, la millora de l'N-141e, cone­guda com “la car­re­tera de la ver­go­nya” –“ara apedaçada”, troba–, i l'accés a la Costa Brava sud. Espa­dalé recorda que ja va recla­mar aques­tes infra­es­truc­tu­res a l'ante­rior con­se­ller Lluís Reco­der.

El pro­jecte de ramal de la C-32 va ser pre­sen­tat pel con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Santi Vila, el 6 de març a Llo­ret. El tram a cons­truir és de 7,6 km. Les obres hau­rien de començar al maig, però els grups polítics de Bla­nes i Atu­rem la C-32 han dema­nat una moratòria al govern perquè pre­pa­ren un procés de par­ti­ci­pació ciu­ta­dana (no vin­cu­lant).

El ramal fins a Canye­lles

Poste­ri­or­ment, atesa la petició dels muni­ci­pis afec­tats (Llo­ret, Bla­nes, Tossa i Tor­dera) i a banda de la C-32, la Gene­ra­li­tat ha infor­mat que inclourà la vari­ant fins a Canye­lles (Llo­ret), a tocar de Tossa. Aquesta vari­ant la paga­ria la Gene­ra­li­tat, es començaria el segon semes­tre del 2018 i té un cost supe­rior als 100 mili­ons.

En el comu­ni­cat de les Cam­bres, difós ahir i després d'una reunió de set­ma­nes enrere, els empre­sa­ris des­ta­quen que “el nou tram [de la C-32] per­metrà des­con­ges­ti­o­nar de forma relle­vant la GI-682 [...] També faci­li­tarà la con­nexió de la Selva marítima amb el Maresme, el Vallès, el Bar­ce­lonès i Bar­ce­lona capi­tal”.

En el comu­ni­cat dels empre­sa­ris, es des­taca que la Cam­bra de Girona ja va apro­var una moció el 1988 dema­nant a la Gene­ra­li­tat infor­mació “sobre l'estat del pro­jecte i pre­vi­si­ons d'exe­cució de l'auto­via de la Costa Brava entre Mal­grat i Figue­res i, espe­ci­al­ment, la cir­cum­val·lació de Llo­ret de Mar”.

La Fede­ració d'Orga­nit­za­ci­ons Empre­sa­ri­als de Girona (FOEG) no s'ha adhe­rit al comu­ni­cat de bona part del sec­tor. Segons un comu­ni­cat, “no hi ha una opinió clara entre els seus sec­tors asso­ci­ats”.

LA FRASE

Atès el turisme de masses que hi va, allargar la C-32 és la solució a l'accés al sud de la Costa Brava
Domènec Espadalé
PRESIDENT DE LA CAMBRA DE COMERÇ DE GIRONA

LA DATA

10.12.15
va ser
el dia en què el govern va exposar que allargaria la C-32 incloent-hi un ramal fins a Canyelles (Lloret).

LA XIFRA

24.613
vehicles
passen al dia per la GI-682 (la carretera de Blanes a Lloret), segons dades del govern del març d'aquest any.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia