Infraestructures

Adif renovarà “integralment” la via de Maçanet a Caldes

Hi invertirà 10,36 milions d'euros i el termini d'execució serà de 18 mesos

El con­sell d'admi­nis­tració d'Adif va apro­var ahir l'adju­di­cació a l'empresa Comsa de la “reno­vació inte­gral” de la via en el tram entre Maçanet i Cal­des de la línia de tren con­ven­ci­o­nal Bar­ce­lona-Girona-Port­bou. Segons va infor­mar Adif en un comu­ni­cat, el con­tracte s'ha adju­di­cat per un import de 10.359.839 euros (IVA inclòs), als quals cal afe­gir els 9.353.262,6 euros (sense IVA) que es cal­cula que cos­ta­ran els mate­ri­als i ser­veis que apor­tarà direc­ta­ment Adif per a la rea­lit­zació dels tre­balls.

El ter­mini d'exe­cució esti­mat és de 18 mesos i es comp­ta­bi­lit­zarà amb el trànsit fer­ro­vi­ari. L'obra dis­po­sarà de finançament euro­peu per mitjà del Meca­nisme Con­nec­tar Europa (CEF).

Prin­ci­pals actu­a­ci­ons

Les obres se cen­tra­ran a moder­nit­zar la superes­truc­tura de la via, amb la col·locació de 24.602 tra­ves­ses mono­bloc de for­migó i de 48.728 metres de car­ril de 60 kg/m en les dues vies gene­rals al llarg dels 28,7 quilòmetres del tram. També es reno­va­ran 6,1 km de vies secundàries a les esta­ci­ons de Maçanet-Mas­sa­nes i de Cal­des, així com 24 apa­rells de via en les dues esta­ci­ons. L'objec­tiu, segons es des­taca, és “aug­men­tar els paràmetres de qua­li­tat i eficiència de les ins­tal·laci­ons, per afa­vo­rir més con­fort, segu­re­tat i regu­la­ri­tat en les cir­cu­la­ci­ons fer­roviàries”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia