Infraestructures i serveis

protesta

les inversions de l'estat

Front comú pel deficient servei ferroviari a Tarragona

Les tres plataformes defensores del ferrocarril han convocat una concentració a Vila-seca pel 10 d'octubre

El nombre d'usuaris de trens regionals ha caigut un 21% a Tarragona en deu anys, pels retards i les interrupcions

La ciutat de Tarragona ha perdut en els darrers deu anys un 21,4% dels viatgers de trens regionals (inclosos els Avant del Camp de Tarragona), un percentatge que suposa 358.000 viatgers menys a l'any. La disminució també es dóna a Reus (-12,1%), a Salou (-16,6%) i a Torredembarra (-25,8%). Les tres plataformes defensores del servei ferroviari –Trens Dignes, PDF.Camp (Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat) i PTP (Promoció del Transport Públic)– atribueixen aquest descens directament a unes infraestructures i un servei ferroviari del tot deficients al territori, amb constants interrupcions i retards. Per això, han convocat una concentració de protesta pel 10 d'octubre a l'estació de Vila-seca, en què reclamaran “un servei ferroviari ràpid, còmode, fiable i freqüent”.

“Els darrers mesos la situació ha esdevingut insostenible, gairebé dramàtica, per a les persones que s'han de desplaçar ”, assenyalen. Daniel Pi, portaveu de la PTP al Camp de Tarragona, va indicar que la tendència a la baixa a Tarragona no es dóna en cap altra demarcació; ben al contrari, a Lleida el nombre d'usuaris ha augmentat un 9,3% i a Girona, un 2,8%. “A Tarragona, el servei ferroviari té incidències dia a dia, no renova combois i no respon a la necessitat dels viatgers”, va lamentar. Segons l'estudi de l'evolució dels viatgers, un 80% dels usuaris utilitzen els trens regionals, “els que menys inversió han tingut en els darrers anys i els més castigats per retards i avaries”.

Montse Castellà, portaveu de Trens Dignes de les Terres de l'Ebre, va insistir que els horaris vigents des del 5 d'agost són una “trampa al solitari”: “Han inclòs el retard en l'horari, l'han oficialitzat”, va dir. A més, va assegurar que en els darrers dos mesos (de l'11 de juliol a l'11 de setembre) l'R16 ha acumulat retards que sumen 20.116 minuts, que equivalen a 335 hores i uns 14 dies en total.

Per tot plegat, les entitats han convocat la protesta a Vila-seca, en què reclamen, entre altres coses, un pla d'inversions a curt termini per millorar les línies més utilitzades (R14, R15 i R16); l'inici de la transformació del traçat entre Tarragona i Cambrils en un tren tram; la planificació de l'arribada de l'ample europeu sense perjudicar els serveis de passatgers, i l'extensió dels sistemes tarifaris integrats entre els diferents modes de transport públic.

LES XIFRES

358.000
persones
a l'any han deixat d'utilitzar el servei de trens regionals a Tarragona, una disminució d'un 21%.
80%
és el percentatge
d'usuaris que utilitzen els trens regionals, “els que menys inversió han tingut en els últims anys”.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona