Infraestructures i serveis

El govern de Salt defensa el límit de 30 km/h al carrer Major

Admet, però, que els ciclistes no s’hi han habituat i que encara no se’n tenen dades

El regidor de Mobilitat de Salt, Toni Vidal, va defensar dilluns a la nit durant el ple la decisió d’haver reduït la velocitat permesa al carrer Major a un màxim de 30 km/h per tal de racionalitzar el trànsit, després que part de l’oposició li expressés els seus dubtes sobre la mesura.

La regidora no adscrita del PDeCAT Anna Fusté va subratllar que un dels motius de la reducció de 50 km/h a 30 km/h havia estat que les bicicletes deixessin de circular per la vorera i ho fessin per la calçada, com s’ha assenyalat a terra, i va destacar que això no estava funcionant. Vidal va admetre-ho i va afirmar que cal encara “acostumar els ciclistes”, però va remarcar que la valoració global de la implantació de la nova velocitat per part seva era “bona” perquè l’objectiu principal era racionalitzar el trànsit.

Aquesta valoració de la mesura com a “bona” va ser criticada pel portaveu de CiU, Jaume Torramadé, que va preguntar-li en quins paràmetres es basava per afirmar-ho i si s’havien fet controls que ho demostressin, ja que ell va subratllar que el problema “no és 50 o 30, sinó que sovint els cotxes sobrepassen els 70 o 80, sobretot a les nits”.

Vidal va reconèixer que es tractava d’una valoració subjectiva, però va avançar que la intenció era fer controls pròximament per veure a quina velocitat s’hi circula, “i si cal sancionar es farà”. El regidor de Mobilitat, a més, va remarcar que el carrer Major és un carrer cèntric, que està enmig de carrers que també tenen velocitat reduïda (Sant Dionís, a 30 i Àngel Guimerà, a 20); que la idea és “lligar-ho a la xarxa pedalable de Girona”, i que cal tenir en compte que per la demografia del municipi molta mainada creua anant sola.

Torramadé va respondre-li que l’estructura dels carrers Sant Dionís i Àngel Guimerà era diferent de la del carrer Major i va considerar “si no se sap a quina velocitat mitjana s’anava abans i a quina es va ara” vol dir que és una decisió “de cara a la galeria”: “És una mesura de posar uns rètols per justificar que s’ha fet alguna cosa de racionalització en un carrer que no en necessita”, va subratllar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona