Infraestructures i serveis

municipal

transports

Vic adhereix el bus al sistema integrat el 12 de setembre

El ple aprova el conveni amb l’ATM que permet la nova tarifació

Amb la T-16 els joves tindran el bus urbà gratis

El 12 de setem­bre entrarà en vigor el con­veni que per­met l’adhesió del bus urbà de Vic al sis­tema tari­fari inte­grat de l’Auto­ri­tat del Trans­port Metro­po­lità (ATM), després que ahir el ple muni­ci­pal ho aprovés per una­ni­mi­tat com a punt d’urgència. La inte­gració ofe­reix diver­sos avan­tat­ges, com ara gau­dir de la T-Mobi­li­tat, el sis­tema de trans­port que per­metrà cal­cu­lar el preu del trans­port públic de manera per­so­na­lit­zada, i de la T-10. A més a més, amb la T-16, tots els joves menors de 16 anys podran tenir el bus urbà gratuït. L’incon­ve­ni­ent, segons va expli­car Toni Ser­rat, regi­dor de Ser­veis de Vic, és que “la tarifa del bus urbà vindrà deci­dida per l’ATM”. El preu del bit­llet sen­zill s’incre­men­tarà gra­du­al­ment durant qua­tre anys (fins al 2022) d’1,75 euros a 2,15, men­tre que en aquest mateix període, l’aug­ment de preu de la T-10 serà de 9 euros a 9,95 a par­tir de la sig­na­tura del con­veni, al setem­bre. L’ATM, però, també ofe­reix diver­ses boni­fi­ca­ci­ons de les quals es bene­fi­ci­a­ran tots els usu­a­ris del bus urbà de Vic: els d’aquest muni­cipi i els de Gurb i Call­de­te­nes. A par­tir de l’1 de setem­bre començarà una cam­pa­nya infor­ma­tiva.

Ser­rat també va dir que s’estan revi­sant els iti­ne­ra­ris del bus urbà i que encara hi haurà més millo­res a par­tir de l’octu­bre del 2018, quan venç la con­cessió a Sagalés i s’ha de con­vo­car nou con­curs.

LA DATA

01.09.17
és el dia
que començarà la campanya informativa a la ciutadania sobre el nou sistema tarifari integrat.

La reurbanització del carrer Montserrat, en marxa

El ple de l’Ajuntament de Vic ahir també va donar llum verd a l’aprovació inicial del projecte de reurbanització del carrer de Montserrat, entre el carrer de Sant Segimon i el carrer de Torelló. El consistori vol que aquesta via passi a ser de titularitat municipal (ara és de la Diputació de Barcelona, la qual es farà càrrec del cost de la intervenció a la calçada), però per signar el conveni primer cal un projecte d’obres aprovat. L’objectiu de l’actuació, que té una despesa fixada de 1.057.786 euros, és racionalitzar el trànsit “en un carrer important de la ciutat”, va dir Fabiana Palmero, regidora d’Urbanisme. El carrer es convertirà en una zona de 30 km/h de velocitat màxima, s’ampliaran les voreres i s’hi plantaran 47 arbres. Tots els grups van coincidir en la necessitat d’arreglar aquest vial, molt deteriorat. L’objectiu és fer les obres l’any que ve.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.