Infraestructures i serveis

Municipal

L’Escala controlarà el pas de cotxes al centre amb càmeres

Cinc dispositius als accessos de la zona restringida permetran llegir les matrícules per comprovar que els vehicles que hi passen estan autoritzats i multar si cal els conductors infractors

Cinc càmeres de vídeo capturaran les matrícules dels vehicles que entrin o surtin del nucli antic de l’Escala. Des d’un servidor ubicat en el Centre de Processament de Dades de l’Ajuntament, es comprovarà si aquestes formen part de la llista establerta prèviament de vehicles autoritzats: residents al nucli antic, comerciants de la zona, titulars o llogaters d’aparcaments, vehicles de servei públic, vehicles de persones amb mobilitat reduïda, taxis i vehicles de clients d’hotels, o vehicles autoritzats excepcionalment. La resta de vehicles no estaran autoritzats i si circulen fora de l’horari de lliure accés per a la càrrega i descàrrega de mercaderies, seran sancionats.

Aquest és bàsicament el projecte que l’Ajuntament de l’Escala vol desenvolupar per controlar la restricció del trànsit de vehicles al nucli antic del municipi (un sistema similar al que ja hi ha a Girona). En aquesta zona actualment hi ha unes pilones retràctils, però representen una incomoditat per als veïns i impliquen recursos humans municipals per controlar aquests punts d’accés. Per això la solució tècnica de les càmeres es considera la més indicada per controlar el pas de vehicles al nucli antic limitant-lo a residents i vehicles de repartiment de mercaderies durant unes hores, a més d’unes plaques informatives avisant d’aquesta restricció abans d’accedir a la zona.

L’Ajuntament ha posat ara a concurs per un import de sortida de 97.387,94 euros (IVA inclòs) el proveïment i la instal·lació de les càmeres. Les empreses tenien fins al dia 8 de desembre per presentar ofertes i, segons les dades de la licitació, un cop escollida l’empresa es preveu un mes de termini per a la instal·lació. El plec de condicions del concurs també preveu que el circuit de càmeres (connectades amb fibra òptica) es pugui ampliar posteriorment si és necessari. La gestió de les sancions serà a càrrec de Xaloc, dependent de la Diputació de Girona, en qui l’Ajuntament de l’Escala té delegada la gestió de les sancions.

Ciutat més intel·ligent

L’alcalde, Víctor Puga, recalca, però, que la gestió serà flexible, perquè l’objectiu no és multar ni recaptar, sinó avançar cap a un model de ciutat més intel·ligent i sostenible. “Fem un pas més d’una planificació global cap a una ciutat més intel·ligent: l’any passat vam implantar la informació digital dels indicadors que guien els conductors cap als aparcaments disponibles. Avui, a la part del nucli antic amb accés restringit, tenim unes pilones retràctils que són una barrera física i una molèstia per als veïns de la zona i els vehicles autoritzats. Les càmeres permetran controlar l’accés sense aquests inconvenients”, diu l’alcalde. Amb les diferents fases del concurs per escollir l’empresa que farà la instal·lació, Puga confia que les càmeres siguin operatives el primer trimestre del 2018.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona