Infraestructures i serveis

L'estació de rodalies de plaça de Catalunya tindrà ascensors i andanes més altes

Els ascensors comunicaran el vestíbul amb la cantonada de passeig de Gràcia i la vorera de la plaça

Els dos ascensors uniran el carrer amb el vestíbul de l'estació de plaça de Catalunya i estaran situats l'un a la cruïlla del passeig de Gràcia amb la ronda de Sant Pere i l'altre a la vorera de la plaça de Catalunya. Aquests ascensors estan pensats per permetre l'accés a l'estació a les persones amb mobilitat reduïda, si bé a les andanes també es millorarà l'accessibilitat general als trens. Com ja es va fer a l'estació de passeig de Gràcia de rodalies, l'andana del costat Sants de plaça de Catalunya s'aixecarà fins a situar-se a una altura de 68 centímetres des de les vies, al llarg d'una plataforma de 30 metres de llarg. Segons Adif això permetrà guanyar una plataforma útil de 200 metres per millorar l'accessibilitat als trens.

Aprofitant l'obra, l'andana tindrà un paviment nou amb rajoles antilliscants en la mateixa longitud de 200 metres, on s'adequarà la senyalització ferroviària i es renovarà la vorera amb la instal·lació de franges de seguretat de color groc i blanc i una banda tàctil de color negre al terra. Per millorar la informació de seguretat de les persones amb deficiències sensorials, s'habilitarà a l'andana una banda visual que permetrà saber si entra, surt, s'atura o arrenca un tren per mitjà de línies ambre fixes o intermitents. Aquest sistema també farà les funcions de llum d'emergència en cas de pèrdua del corrent elèctric a l'interior de les andanes de l'estació.

Equips per muntar la via del TAV a la Roca

Adif ha aprovat per 9,4 milions el contracte de transport i logística dels equips i la maquinària necessaris per muntar en el futur la via del tren d'alta velocitat (TAV) en el tram entre la Sagrera i la Roca del Vallès en tot el corredor de sortida de Barcelona en direcció cap a França. Des de la base de muntatge de Sant Feliu de Buixalleu i altres zones es transportaran carrils, travesses i balast als diversos punts del tram. El contracte inclou la tracció i el manteniment de locomotores dièsel o el subministrament de combustible.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona