Infraestructures i serveis

Renfe restablirà la circulació ferroviària a Vacarisses aquest dissabte al matí per una via i en quinze dies per les dues

Els combois circularan només per una de les vies per la zona afectada per l’esllavissada

El servei tindrà un tren per hora i el temps de viatge es veurà incrementat almenys en deu minuts

La companyia Renfe restablirà aquest dissabte a primera hora la circulació ferroviària per l’R4 a Vacarisses. De moment els combois circularan només per una de les vies i en quinze dues ho farà per les dues, segons ha anunciat aquesta tarda el ministre de Foment, José Luis Ábalos, durant la visita d’obres del tren que ha de connectar l’estació de Sants amb la terminal 1 del Prat.

Ábalos ha reiterat el seu condol per la víctima mortal del sinistre i ha agraït la tasca dels cossos de seguretat en les primeres hores de l’accident, així com la col·laboració de la Generalitat i del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.

Segons ha detallat Renfe, el servei de Terrassa a Manresa i viceversa constarà d’un tren per hora i el temps del viatge es veurà incrementat en uns 10 o 15 minuts. De Terrassa a Barcelona i Sant Vicenç de Calders, i viceversa, es prestarà el servei habitual.

Segons Renfe, els trens de l’R12, que cobreixen el trajecte Barcelona-Lleida per Manresa, cobriran el trajecte amb normalitat, mentre que els que es desplacin fins a la capital catalana continuaran el trajecte per l’R4.

Aquest divendres, tècnics d’Adif i Renfe continuen treballant per restablir parcialment el servei. Els primers treballs han consistit en la neteja d’uns 450 metres cúbics de les restes de l’esllavissada i en el desballestament i retirada del tren afectat. Segons la companyia ferroviària, per poder reprendre el servei, cal fer primer uns treballs de sanejament i estabilització del mur i el talús, i el talat de 15 arbres; substituir 80 travesses i subjeccions en una longitud de 200 metres i 54 metres de carril, a més d’anivellar i alinear la via en un tram de 200 metres.

També, s’ha hagut de reposar la catenària del tram afectat, concretament 800 metres de fil sostenidor, 400 metres de fil de contacte i 100 de cable guarda, entre d’altre. A banda, s’han hagut de substituir 800 metres de cable de comunicacions, entre d’altres.

Sobre l’accident, el ministre ha reiterat que res va fer pensar el dia anterior, quan es va revisar la zona, que el mur podia cedir i ha assenyalat que caldrà “extremar les mesures” i la prevenció “costi el que costi”. D’altra banda, també ha recordat que compareixerà al Congrés de Diputats a petició del PP i ERC per donar detalls sobre el sinistre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona