Infraestructures i serveis

Govern i alcaldes exigiran a Renfe la millora del servei ferroviari al Camp de Tarragona

Proposen la creació d’un equip tècnic conjuntament amb Adif per coordinar els treballs d’implantació del tren-tram que operarà FGC

El Govern i els alcaldes que formen part del Pacte per a les infraestructures del Camp de Tarragona exigiran a Renfe les millores en el servei ferroviari que s’havien acordat per la posada en servei de la variant del corredor mediterrani i que, segons denuncien, no s’han implementat.

Segons el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, s’han creat grups de treball amb l’operadora i els ajuntaments per tractar “cas a cas” les necessitats de cada municipi. Dilluns vinent hi haurà una primera reunió amb Renfe per abordar la millora del servei.

A més, el Govern proposarà a Adif la creació d’un grup tècnic conjunt per coordinar el desmantellament de la via de la costa a Salou i Cambrils, i la posterior implantació del tren-tram.

En aquest sentit, l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha denunciat que la situació en què ha quedat el servei de trens regionals és “inacceptable” i que cal un tren cada mitja hora amb Barcelona. L’alcalde també ha traslladat la posició unitària al consistori per exigir el desviament de les mercaderies per l’interior. “Sense això no es podrà fer una bona reordenació del servei”, ha advertit.

Segons ha indicat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, Adif adjudicarà molt aviat el projecte de desmantellament i el tindrà redactat abans de final d’any. L’objectiu, segons ha afegit, és “guanyar temps i coordinar esforços”.

El secretari ha garantit que l’estudi informatiu es farà “d’acord i conjuntament amb els alcaldes”, i que així ho traslladaran en una reunió que mantindran els pròxims dies amb la consultora que s’ha adjudicat els treballs. La previsió del Govern és que FGC pugui començar a operar el tren-tramvia, l’anomenat Tramcamp, entre 2024 i 2025.

La reunió del Pacte per a les infraestructures ha tornat a posar damunt la taula la necessitat de seguir reclamant alguns projectes clau per al territori, com són el projecte d’un nou corredor ferroviari per a les mercaderies; la construcció de l’estació intermodal al sud de l’aeroport de Reus; i projectes com la nova estació de Salou-Portaventura i la de Reus-Bellissens.

El grup també demanarà a Renfe que els trens d’Alta Velocitat de baix cost —els AVLO— s’aturin a l’estació del Camp de Tarragona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona