Serveis

Quasi pitjor el remei que la malaltia

Des que al setembre es va normalitzar el servei, les demores són més freqüents que abans

El servei entre Puigcerdà i Barcelona s'ha introduït eliminant un tren que parava a tot arreu

En plena hora punta,hi ha viatgers que no tenen cap tren per tornar a casa fins al cap d'una hora

A prin­cipi de setem­bre el ser­vei de la línia C3 (de la Gar­riga, Vic i Puig­cerdà) es va nor­ma­lit­zar. Els trens van tor­nar a arri­bar fins al cen­tre de Bar­ce­lona, la Gene­ra­li­tat anun­ci­ava l'estrena d'un tren semi­di­recte (Puig­cerdà-Ripoll-Vic-Bar­ce­lona) –un d'anada i un de tor­nada– i els com­bois ana­ven plens d'una publi­ci­tat que con­vi­dava els viat­gers a l'opti­misme: “Tor­nen els esmor­zars amb diari, suc i tor­ra­des. Recu­pera el teu temps. Torna al tren”. L'usu­ari sofert que havia patit mig any el tall de la línia i una acu­mu­lació nota­ble de temps per­dut començava a res­pi­rar alleu­ge­rit.

Però comença el setem­bre, torna a la feina, i el sofert viat­ger s'adona que pot­ser sí que tor­nen els esmor­zars amb diari, però no com pre­veia: són els cafès que fa a l'estació men­tre espera el tren, que dia rere dia es retarda. Des que es va “nor­ma­lit­zar” el ser­vei, el nom­bre de retards s'ha mul­ti­pli­cat i n'hi ha molts més que abans del tall de la línia. El viat­ger que cada dia agafa a la Gar­riga el mateix tren per anar a Bar­ce­lona –el de les 10.41 h, que no es pot con­si­de­rar hora punta– ha de ser paci­ent, ja que el tren mai ha pas­sat a l'hora des del setem­bre. Ni un sol dia. Algun dia, el retard ha estat de cinc minuts; la majo­ria de dies, ha estat d'un quart d'hora o vint minuts, i altres vega­des, ha arri­bat a la mitja hora o tran­quil·lament l'ha sobre­pas­sat.

Per tor­nar de Bar­ce­lona al Vallès Ori­en­tal, els retards es repe­tei­xen, cosa que abans del tall ja era habi­tual. Hi ha hagut dies, però, que el temps de demora també s'ha allar­gat més del que és nor­mal. Amb tot, aquesta línia també li va tocar el rebre en els dos dies de caos per ava­ries elèctri­ques que hi va haver al setem­bre. I tot ple­gat passa amb una natu­ral falta d'infor­mació.

La supo­sada millora que havia de sig­ni­fi­car el semi­di­recte ha com­por­tat alguns danys col·late­rals nota­bles, que ja han fet que Adif es plan­tegi afe­gir més para­des a aquest tren; aquests can­vis es posa­rien en marxa a prin­cipi de l'any que ve. La situ­ació és espe­ci­al­ment greu en muni­ci­pis que depe­nen només d'aquesta línia de tren, com és el cas de la Gar­riga (Vallès Ori­en­tal), una població de 15.000 habi­tants. Segons reco­neix Adif, pas­sat­gers de la Gar­riga i de Gra­no­llers ja s'han quei­xat del que con­si­de­ren un greuge.

El semi­di­recte que va de Bar­ce­lona a Puig­cerdà s'ha gua­nyat gràcies a l'eli­mi­nació d'un tren de tor­nada: el que pas­sava a les 18.32 h per Plaça Cata­lu­nya i s'atu­rava a totes les esta­ci­ons s'ha con­ver­tit en el fla­mant semi­di­recte que només s'atura a Vic, Ripoll i Puig­cerdà. D'aquesta manera, els usu­a­ris que aga­fa­ven aquest tren es tro­ben que que­den sense ser­vei en plena hora punta: si no aga­fen el tren de les 18.06 h de Plaça Cata­lu­nya, s'han d'espe­rar gai­rebé una hora a l'estació, ja que el següent és a les 18.57 h.

En espera que les millo­res anun­ci­a­des siguin millo­res reals i que arribi el des­do­bla­ment de la línia –de Mont­cada en amunt el ser­vei sub­sis­teix amb una sola via–, sem­bla que per als usu­a­ris de la C3 el suc i les tor­ra­des de l'esmor­zar hau­ran de que­dar per més enda­vant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.