Serveis

judicial

Fuertes guanya la demanda contra l'Ajuntament pel transport urbà de Lloret

Una sentència anul·la l'acord de ple que va prorrogar fins al 2015 la concessió a Transports Pujol i entén que l'interès públic “requeria un concurs”

Una sentència del jut­jat con­tenciós admi­nis­tra­tiu número 2 de Girona dóna la raó a Car­ri­lets Turístics de Cata­lu­nya i Coett­bus (empre­ses de l'actual por­ta­veu del Movi­ment Inde­pen­dent de Llo­ret, Marc Fuer­tes) en la seva demanda con­tra l'Ajun­ta­ment de Llo­ret i Trans­ports Pujol i Pujol per la con­cessió del trans­port públic. En con­cret, la sentència anul·la un acord de ple de l'Ajun­ta­ment de Llo­ret de l'1 de juny del 2006 que feia la con­cessió del trans­port públic de Llo­ret a Trans­ports Pujol fins al 2015. L'empresa con­ces­sionària ha anun­ciat que pre­sen­tarà un recurs al Tri­bu­nal Supe­rior de Justícia de Cata­lu­nya, i l'Ajun­ta­ment encara no ho ha deci­dit.

Segons s'exposa en la sentència, la con­cessió del trans­port urbà de Llo­ret va ser adju­di­cada a Trans­por­tes Urba­nos y Playas SL (actu­al­ment Trans­ports Pujol i Pujol SL) per part del minis­teri el 1965. La con­cessió va ser con­va­li­dada per la Gene­ra­li­tat per 20 anys, a par­tir del 1988 i trans­fe­rida a l'Ajun­ta­ment el 1991. El 26 de juny del 2000 la comissió de govern de l'Ajun­ta­ment va apro­var la modi­fi­cació del ser­vei pel que fa a les línies 2 (Fenals) i 3 (Canye­lles) i va apro­var un altre con­tracte, d'un any, per ges­ti­o­nar la línia 1 (a bar­ris perifèrics i urba­nit­za­ci­ons). El nou con­tracte de gestió de la línia 1 va ser adju­di­cat per un any amb la con­dició de con­vo­car un con­curs d'adju­di­cació abans del seu ven­ci­ment.

El 2005 es va con­vo­car el con­curs –quan fal­ta­ven 3 anys per vèncer la con­cessió– i va que­dar desert. El 16 de maig del 2006 –el 2008 ven­cia la con­cessió– Trans­ports Pujol va dema­nar que es pror­rogués la con­cessió fins al 2015, cosa que el ple de l'1 de juny del 2006 va accep­tar.

Segons el con­se­ller dele­gat de Trans­ports Pujol, la sentència es basa en la llei esta­tal però l'empresa es va aco­llir des de 1987 a la llei cata­lana de Trans­ports.

LA DADA

3
línies d'autobús
són les que operen actualment a Lloret de Mar, i les gestiona Transports Pujol.

LA XIFRA

15.000
euros
són les pèrdues que va assumir Transports Pujol pel dèficit dels mesos de juliol i agost el 2010.

LA XIFRA

51.000
euros
és el dèficit que va assumir l'Ajuntament pel transport urbà dels mesos d'hivern del 2010.

L'interès públic requeria concurs

La sentència entén que l'interès públic requeria que es convoqués un concurs amb condicions més favorables a l'interès públic amb la lliure concurrència d'empreses interessades en la gestió del transport de Lloret “que existeixen i tenen interès” a fer-se'n càrrec, com es demostra pels escrits presentats per diferents empreses interessades en el concurs que l'Ajuntament havia dit que convocaria. Les empreses de Marc Fuertes van interessar-se pel concurs del 2008 (que no va existir) i segons l'empresari i regidor,l'Ajuntament va contestar que era “improcedent” facilitar informació atès que hi hauria concurs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.