Serveis

infraestructures

Ryanair preveu actualment només 48 rutes per a l'estiu a Girona

Entre els 20 destins que per ara no repeteixen hi ha Venècia, Gdansk i Rzeszów

S'estrena Leeds i es mantenen Rabat i Poznan, llançats a l'hivern

S'endarrereix l'inici de 5 rutes de l'abril al juny i el juliol

Rya­nair va llançar al novem­bre la pro­gra­mació d'estiu del 2014 –que s'ini­ciarà a prin­ci­pis d'abril i s'allar­garà set mesos– i lla­vors va pre­veure repe­tir a l'aero­port Girona-Costa Brava totes les des­ti­na­ci­ons del 2013, però actu­al­ment al web de la com­pa­nyia la llista de noves rutes per a l'estiu s'ha reduït de les 48 de lla­vors a només 29 i, a més, en algu­nes s'ha endar­re­rit l'inici fins al juny i juliol. A aques­tes 29, cal sumar-hi les 19 rutes que for­men la pro­gra­mació d'hivern actual i per a les quals també ja s'estan venent bit­llets per a l'estiu. En total, la pre­visió actual –i el que és a la venda– és que, a l'estiu, Rya­nair només operi 48 rutes, 17 menys de les que va fer l'estiu pas­sat.

Con­cre­ta­ment, es pre­veu que hi hagi 3 con­ne­xi­ons que no hi havia l'estiu pas­sat –es man­te­nen Rabat i Poz­nan, llançades aquest hivern, i l'única estrena que de moment està pre­vista és amb Leeds Brad­ford– i n'hi ha 20 que, per ara, han cai­gut de la llista i no repe­ti­ran. Entre aques­tes 20, hi ha rutes tan ren­di­bles com ara les polo­ne­ses Gdansk i Rzeszów, que van trans­por­tar l'any pas­sat més de 20.000 pas­sat­gers cadas­cuna, amb una ocu­pació mit­jana de 161 viat­gers, 25 més que la mit­jana de Rya­nair a l'aero­port gironí. També des­taca el cas d'una des­ti­nació històrica des de Girona: la de Venècia Tre­viso. Tam­poc està pre­vist que con­tinuïn 7 de les 14 rutes ini­ci­a­des l'estiu pas­sat: Dort­mund, Jönköping, Kal­mar, Katowice, Oslo, Pafos i Tri­este. El fet que el fun­ci­o­na­ment del mer­cat nòrdic no ha estat el que s'espe­rava també pro­voca que hagin cai­gut de la llista altres des­ti­na­ci­ons com ara Esto­colm Väste­ras, Göteborg, Karls­tad, Malmö i Oslo Torp.

Pel que fa a les rutes que sí que tor­na­ran a ofe­rir-se, n'hi ha 5 a què se'ls ha endar­re­rit la data d'inici pre­vista i en lloc de començar a ope­rar-se a prin­ci­pis d'abril com la resta s'estre­na­ran més tard: Peru­gia (1 de juny), Cork (3 de juny), Knock (3 de juny), Brin­disi (1 de juliol) i Aar­hus (3 de juliol). Entre els clàssics que tor­nen hi ha Bra­tis­lava, Karls­ruhe Baden, Dublín, Eivissa, Palma, Milà i Tallinn.

Per últim, entre les 19 con­ne­xi­ons d'hivern –que con­ti­nu­a­ran totes–, n'hi ha 11 per a les quals hi ha a la venda bit­llets per a més vols set­ma­nals a par­tir de l'abril –coin­ci­dint amb el canvi de tem­po­rada– que ara: Dus­sel­dorf (pas­sarà de 3 a 7 vols), Frank­furt (de 3 a 7), Bris­tol (de 2 a 7), París (de 3 a 6), Lon­dres Luton (de 3 a 6), Lon­dres Stans­ted (de 3 a 6), l'Alguer (de 3a 6), Colònia (de 2 a 4), Marràqueix (de 3 a 4), Bre­men (de 2 a 3) i Maas­tricht (de 2 a 3). Només es redui­ran les freqüències de Rabat (de 3 a 2). En la resta, es man­tin­dran igual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia