Serveis

Santa Eugènia diu no a la “pota sud” de Vic

Aquest tram és el que ha de connectar la carretera C-17 i l'eix Transversal i la decisió la prendrà la Generalitat

“Cal que Santa Eugènia de Berga tin­gui una con­nexió directa amb la car­re­tera C-17?”, pre­gun­tava l'alcal­dessa d'aquest poble d'Osona, Anna Fran­quesa (CiU), als veïns que van assis­tir a la reunió infor­ma­tiva de dime­cres per expli­car el pro­jecte de l'ano­me­nada “pota sud” de Vic. La res­posta dels assis­tents va ser unànime: “no”. Ara bé, es van pro­po­sar diver­ses opci­ons en el cas que no hi hagi més remei que tirar-la enda­vant. De fet, aca­barà sent una decisió de la Gene­ra­li­tat.

La pota sud de Vic és la car­re­tera que ha de con­nec­tar la C-17 i l'eix Trans­ver­sal a través de Vic, Santa Eugènia de Berga i Sant Julià de Vila­torta, i després de molts anys d'estar en l'oblit ara s'ha recu­pe­rat el pro­jecte des de Vic. Si es fes, es resol­drien els pro­ble­mes d'accés al polígon de Santa Eugènia.

D'altra banda, i això és el que fa que Santa Eugènia es faci enrere, si es fes la pota sud l'Ajun­ta­ment de Vic pro­hi­bi­ria la cir­cu­lació de cami­ons pel sud de la ciu­tat, en bar­ris com els de l'Horta Ver­me­lla o Santa Anna, per la qual cosa cir­cu­la­rien més vehi­cles pesants pel poble. Actu­al­ment els cami­ons pro­ce­dents de la C-17 uti­lit­zen aquest iti­ne­rari urbà per diri­gir-se cap a l'escor­xa­dor de Santa Eugènia, pas­sant per la car­re­tera B-520.

Entre les pro­pos­tes i opi­ni­ons dels veïns de Santa Eugènia, un avi­sava que “s'hau­rien d'expro­piar deu masies o cons­truir-hi ponts per tra­ves­sar el riu Gurri, per exem­ple”. Un altre creia que “el pro­blema el té Vic i ens el vol col·locar a nosal­tres i no volem que ens trin­xin el ter­ri­tori”. Un altre, afec­tat per si es fa rea­li­tat la pota sud, insis­tia que es faci “el que faci falta perquè no passi per Santa Eugènia”, i, final­ment, una altra per­sona pro­po­sava que es fes “una con­nexió directa amb el polígon indus­trial de Santa Eugènia o bé que s'enllacés “Vic amb Call­de­te­nes” a través de la vari­ant que es farà de manera immi­nent.

Segons l'alcal­dessa, Anna Fran­quesa, d'aquí a quinze dies hi ha pre­vista una reunió amb els ajun­ta­ments de Vic i Call­de­te­nes per par­lar-ne, i “segu­ra­ment després ens reu­ni­rem amb els res­pon­sa­bles de Car­re­te­res per expli­car les nos­tres deci­si­ons”. Calia fer aquest tipus d'assem­blea “per anar a la guerra amb el batalló al dar­rere. Si no no podríem anar a llui­tar”, va dir Fran­quesa.

L'enllaç de Sant Julià amb la C-25, per Vilalleons

L'enllaç de l'eix Transversal amb el polígon La Quintana de Sant Julià de Vilatorta, a Osona, té molts punts perquè es faci per la carretera de Vilalleons, tal com s'havia proposat en els últims temps des de Calldetenes. La Generalitat fins ara sempre havia dit que aquesta solució no era viable tècnicament ja que representava fer una sortida nova de l'eix massa a prop de l'anterior. Fa unes setmanes, però, Carreteres es va despenjar proposant a l'Ajuntament de Sant Julià aquesta nova proposta, vista l'oposició i l'immobilisme de Calldetenes amb el traçat anterior, que passava en bona part pel seu terme municipal.

L'Ajuntament de Sant Julià no s'ha quedat quiet. En els pocs dies que fa que coneix la nova proposta ja ha encarregat un estudi comparatiu de les dues propostes, l'anterior, aprovada i fins i tot pressupostada per la Generalitat, i la nova. Un cop fetes les valoracions, el ple de Sant Julià va aprovar-ho per unanimitat. L'alcalde, Joan Carles Rodríguez (AVV-AM), va defensar en el ple de dilluns la nova proposta i que abans, però, s'ha volgut carregar de raons amb l'estudi tècnic que han encarregat. “Al principi sí que ens vam enfadar una mica” però després van decidir positivitzar el canvi de posició i que es desencallés d'una vegada la construcció de l'enllaç que ha de ser la solució per treure el trànsit de camions de dins el poble.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia