Infraestructures i serveis

Ronda Universitat deixa de ser demà estació Tèrminus

Les obres de reforma del carrer de Barcelona obliguen a traslladar les parades d’autobús

S’amplien les voreres

La ronda Universitat de Barcelona deixa de ser des de demà l’estació d’origen i final d’un seguit de línies d’autobús que connecten la capital amb ciutats de l’entorn. L’ampliació de voreres, per facilitar el trànsit de vianants, arriba a la part de muntanya, fet que obliga a moure les parades de lloc, la majoria de manera definitiva.

Un total d’onze de les quinze línies que tenen parada a la ronda es veuran afectades. Amb aquesta intervenció es reduiran quasi el 60% dels moviments d’autobusos al carrer, una reclamació històrica dels veïns, farts de conviure amb una estació de busos a cel obert.

Els canvis d’ubicacions de parades afecten la línia Lleida, Berga i Puigcerdà, que es trasllada a l’Estació del Nord. Les línies Olesa-Manresa, Barcelona-Abrera-Olesa-Manresa i l’exprés Manresa es traslladen a la plaça Maria Cristina. Aquestes línies tindran altres parades en el seu recorregut per la ciutat de Barcelona.

La línia Castelldefels-Port Ginesta es trasllada a l’estació de Sants. Les línies del Maresme no exprés , C3 a Vilassar de Dalt, C4 a Premià de Mar i C6 a Cabrils es traslladen a la Gran Via, a l’altura de Pau Claris. Les línies del Garraf que van a Sant Pere de Ribes, Vilanova i la Geltrú i Sitges es mouen també a la Gran Via, però en aquest cas a l’altura del carrer Aribau.

Quan la nova urbanització de la ronda s’hagi acabat, al carrer només hi quedaran les parades de quatre línies que ara, i de manera provisional, es traslladaran a plaça de Catalunya. Es tracta dels autobusos que enllacen Barcelona amb la capital del Maresme, amb dues línies, e11.1 Mataró Centre i e11.2 Mataró Nord, i el servei que connecta amb Castelldefels també amb dues línies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia