Infraestructures i serveis

La Diputació justifica la millora de la carretera GIP-5129

El diputat de Xarxa Viària, Jordi Xargay, defensa la millora i parla d’entesa amb els ajuntaments de Vilafant i de Borrassà

L’objectiu de l’obra és “millorar-ne la seguretat i la viabilitat”

El diputat de Xarxa Viària de la Diputació, Jordi Xargay, va defensar ahir el projecte de condicionament de la carretera GIP-5129 que enllaça Vilafant i Borrassà. Considera que és necessària i que té com a objectiu “millorar la seguretat i la viabilitat i millorar la qualitat de vida dels veïns i les veïnes”. El projecte de condicionament d’aquest poc més d’un quilòmetre es va aprovar el 15 de juny passat i té un cost calculat de 2,8 milions d’euros. Preveu una rotonda de connexió amb l’N-260 i un pont sobre el riu Manol de 120 metres de llargària. Els treballs s’haurien de començar l’any que ve, amb un termini d’execució de 14 mesos.

Diversos sectors afectats, amb el suport d’entitats conservacionistes, han mostrat el seu rebuig en les últimes setmanes defensant que es tracta d’una variant encoberta, amb un impacte ambiental important. Des de la Diputació ahir negaven que es tracti d’una variant i que, malgrat que obren una via nova, asseguren que no cal l’estudi ambiental que asseguren necessari els opositors. Malgrat això, s’han compromès a tenir un tècnic que faci el seguiment de tot el tràmit.

La carretera GIP-5129 uneix els municipis de Vilafant i Borrassà i suporta el pas d’uns 1.234 vehicles diaris, un 5% dels quals són vehicles pesants. “Com a administració, el pla d’infraestructures diu que les carreteres amb un determinat nombre de vehicles s’han d’adaptar a la normativa”, afirma el diputat de Xarxa Viària de la Diputació, Jordi Xargay.

El condicionament es justifica per eliminar el passallís actual que s’inunda sempre que hi ha alguna crescuda d’aigua del Manol per la pluja. Aquest punt se sol haver de tancar diverses vegades a l’any. L’actuació, a més, servirà per millorar diversos revolts tancats en el poc més d’un quilòmetre de llargària de la carretera. Aquesta obra projectada ja està prevista en el POUM de Vilafant que està ara en tramitació. L’alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys, va assegurar que la modificació del pla d’ordenació urbanística municipal no va rebre cap al·legació i va defensar que és una obra necessària. “Per canviar un gual no hi ha cap altra solució que fer un pont. Fer-lo en el punt actual és impossible perquè hi ha l’autopista, i per això es va demanar que es fes amb el menor impacte possible”, va assegurar Cantenys. L’alcaldessa, però, va tornar a demanar a la Diputació que adopti totes les “prevencions i mesures ambientals que facin falta” per poder tirar endavant l’obra amb garanties.

En el mateix sentit es va pronunciar l’alcalde de Borrassà, Ferran Roquer, que veu evident que la carretera, per la seva morfologia i el trànsit que suporta, “no està adaptada a les circumstàncies actuals ni al segle XXI”.

LA XIFRA

2,8
milions
d’euros és el cost calculat que tenen les obres, que han d’allargar-se 14 mesos.

LA FRASE

Millorar la seguretat és una obligació que té la Diputació de Girona
Jordi Xargay
Diputat de la Xarxa viària de la diputació de girona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia