Vint-i-quatre propostes presentades per dissenyar la reurbanització de les naus del carrer Barcelona de Girona

Ara un jurat escollirà entre cinc i set propostes perquè les desenvolupin

Disset empreses han aportat directament a l'Ajuntament la seva proposta de reurbanització, mentre que set més han tramès la documentació a través del correu i arribarà en els propers dies al consistori. De les 24 empreses candidates a la reurbanització de les naus del carrer Barcelona, gairebé la meitat són de les comarques gironines, per bé que també n'hi ha de Barcelona i alguna de la demarcació de Tarragona. La proposta de reurbanització se circumscriu en els 55.000 metres quadrats de tota l'àrea afectada i ha de dissenyar quins carrers es crearien en aquest sector, com es distribuirien els habitatges o les zones verdes d'acord amb el que preveu el planejament de Girona. El plec de clàusules també contempla la possibilitat que en el sector es pugui construir un hotel, com també espais comercials i botigues per cobrir les necessitats del nou barri.

La regidora de Règim Interior, Amèlia Barbero, destaca que la reurbanització «té una aposta estratègica clara, perquè suposa la reconversió de l'entrada sud, aprofitant alhora el soterrament del tren». Un cop presentades les 24 propostes, l'equip de govern preveu que en el proper ple es pugui aprovar un altre pas en tot el tràmit urbanístic i que el jurat decideixi entre cinc i set propostes perquè els responsables redactin els respectius projectes. Es calcula que això no serà fins al mes de maig, quan el procés s'haurà acabat, un termini que permetria iniciar les obres després de l'estiu del 2010. Aquest nou barri sorgit de la reconversió de les naus industrials suposarà la construcció d'entre 700 i 800 habitatges, en bona part impulsats per la promotora del Grupo Gaudir, que ha comprat bona part de les finques, tot i que un parell de particulars s'han negat a la venda.

Falta només un trasllat

Gairebé totes les empreses que van vendre les finques a la promotora Desarrollos Inmobiliarios Fluvià han fet el trasllat a les seves noves seus. Només la firma Comiró continua treballant al seu local del carrer Barcelona, per bé que té previst fer el trasllat al polígon de Vilablareix pels volts del pont de la Immaculada. Aquesta serà l'última empresa que abandonarà les seves instal·lacions, després que divendres passat Industrial Ginés tanqués per realitzar els trasllat a la nova seu situada al polígon de Margesa. També ha marxat la rectificadora Molar Salleras, i ho ha fet a la seu nova de Fornells de la Selva. Fa més setmanes, el Garatge Andreu ja s'havia traslladat a les naus que ara té a tocar dels accessos a l'autopista. També va marxar després de l'estiu la Ferreteria Puig per instal·lar-se a Fornells de la Selva. L'acord amb la promotora era deixar buides les naus abans no acabi l'any.

Semblant al de les casernes

El pla de millora urbana previst pel carrer Barcelona que impulsa l'Ajuntament de Girona manté molts paral·lelismes amb el procés que hi va haver en el seu moment per determinar com es feia la reconversió del gran espai que ocupaven les casernes militars, al sector de Pla de Palau. Aquell projecte urbanístic va permetre dissenyar la ubicació dels edificis d'habitatges, les seves característiques i la manera com s'enllaçarien amb l'entramat urbà de la rodalia. Aquell projecte va suposar la definició del parc del Migdia, concebut com un espai verd enmig de la ciutat. L'ús massiu que cada cap de setmana en fan els ciutadans demostra l'encert que va suposar la creació de les zones enjardinades i l'estany artificial que s'hi va acabar ubicant, així com el servei de restaurant cafeteria. La voluntat és que el procés al carrer Barcelona també defineixi un tret distintiu en tractar-se d'una entrada a la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona