Urbanisme

El centre direccional tindrà més de 5.000 habitatges

La zona, a Cerdanyola, ja acull el sincrotró Alba, centres de protecció de dades i les empreses Stradivarius, Natura Bissé i Sener

La justícia va tombar la proposta de la Generalitat l’any 2014

L’espai del cen­tre direc­ci­o­nal de Cer­da­nyola del Vallès, amb una superfície de més de 407 hectàrees i que actu­al­ment ja acull el sin­crotró Alba, tres cen­tres de pro­tecció de dades i les seus de les empre­ses Sener, Stra­di­va­rius i Natura Bissé o un edi­fici d’habi­tat­ges de pro­tecció ofi­cial, tindrà final­ment 5.377 habi­tat­ges, dels quals 2.843 seran lliu­res i 2.534 de pro­tecció ofi­cial, segons el nou pla­ne­ja­ment que ha apro­vat el govern després que s’hagi vist obli­gat a refer el que va apro­var l’any 2014 i que va ser anul·lat per la justícia.

El nou pol metro­po­lità del cen­tre direc­ci­o­nal ja estava pre­vist en el pla gene­ral metro­po­lità de 1976. Amb la nova regu­lació, el govern asse­gura que intenta inte­grar aquesta “nova ciu­tat” amb l’exis­tent, dotant-la de bones con­ne­xi­ons tant amb trans­port públic com a peu i en bici­cleta, inten­si­fi­car la relació amb la Uni­ver­si­tat Autònoma de Bar­ce­lona, asse­gu­rar la bar­reja d’usos, reduint con­si­de­ra­ble­ment l’espai per als comer­ci­als que pre­veia el pla­ne­ja­ment anul·lat del 2014, i garan­tir el cor­re­dor verd que hi ha entre els parcs natu­rals de Coll­se­rola i Sant Llo­renç del Munt i Serra de l’Obac.

A banda dels més de 5.000 habi­tat­ges que es cons­trui­ran, aquesta nova cen­tra­li­tat del cen­tre direc­ci­o­nal també tindrà una superfície comer­cial, que es situarà al cos­tat de l’estació de tren i als bai­xos dels blocs d’edi­fi­cis en els car­rers prin­ci­pals i 1,5 mili­ons de metres qua­drats de sos­tre per a acti­vi­tat econòmica. En aquest cas, el pla anul·lat pre­veia aquest sos­tre situat en macroi­lles i ara s’han redis­tribuït en illes més peti­tes. El pro­jecte apro­vat a finals de juliol i que ara es troba a expo­sició pública, fins al 9 de desem­bre, també pre­veu un sis­tema d’espais lliu­res de 178 hectàrees, inclo­ent-hi els espais flu­vi­als.

D’altra banda, el pla­ne­ja­ment dis­se­nya una xarxa viària amb qua­tre vies lon­gi­tu­di­nals i cinc de trans­ver­sals per garan­tir la con­tinuïtat de les tra­mes urba­nes ja exis­tents. A més, es pre­veu la millora dels acces­sos a la B-30 i la C-58, noves con­ne­xi­ons amb trans­port públic mit­jançant un car­ril bus segre­gat, un futur ramal dels FGC amb dues esta­ci­ons i també noves línies d’autobús.

LA XIFRA

1,5
milions
de metres quadrats de sostre per a activitats econòmiques tindrà el nou centre direccional

Més de 1.000 pisos socials a la Montesa d’Esplugues

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha donat el vistiplau definitiu a la modificació de l’àrea residencial estratègica (ARE) de la Montesa, a Esplugues de Llobregat, una figura urbanística impulsada des de l’Ajuntament. En aquest nou eixample d’aquesta ciutat del Baix Llobregat es podran construir un total de 2.105 habitatges, dels quals 1.059 seran de protecció oficial. I aquí és on hi ha un canvi important respecte a la proposta inicial ja que aquesta no preveia que hi hagués habitatge social de lloguer i ara, en canvi, 795 d’aquests 1.059 ho seran. Aquest canvi ha estat possible gràcies a l’acord entre la Generalitat, l’Ajuntament i els propietaris dels terrenys.

L’ARE de la Montesa tindrà més de 26.800 metres quadrats de zones verdes distribuïdes en el recorregut que enllaçarà les places, rambles i jardins d’aquest nou espai. A més, l’aprovació definitiva d’aquest planejament preveu el repartiment tant dels habitatges socials, com dels equipaments i les zones verdes al llarg de tots els metres quadrats de l’espai. Pel que fa a la mobilitat, es preveuen vials de circulació local, amb una nova rotonda a la confluència dels carrers Sant Jordi, Sant Gabriel i Pompeu Fabra. El principal eix per al trànsit rodat serà la continuïtat de l’avinguda Electricitat, mentre que el passeig per a vianants més rellevant serà la rambla del Carme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia