Urbanisme

urbanisme

Enfrontats pel sòl industrial de Sant Joan de Mollet

Un promotor acusa Urbanisme de frenar un projecte “sense raons de pes”

La comissió territorial considera que encara hi ha sòl lliure al municipi però l'Ajuntament ho desmenteix

Un promotor de sis naus industrials a Sant Joan de Mollet acusa la comissió territorial d'urbanisme de frenar-li des de fa setze mesos el projecte “sense raons de pes”. La comissió territorial va denegar-li el permís el mes de maig de l'any passat perquè considera que en el municipi ja hi ha sòl industrial pendent de ser desenvolupat. El promotor, Bernat Fuentes, i l'alcalde de Sant Joan de Mollet, Ramon Vidal, afirmen que el sòl al qual es refereix Urbanisme pertany a una sola empresa des de fa uns trenta anys i que per tant no queda sòl industrial lliure.

Una altra de les raons d'Urbanisme és que troben que el sòl existent (el que consideren que encara està per desenvolupar) “és més adient” que el que es proposa, però no detallen les raons d'aquesta preferència. Fuentes manifesta haver modificat detalls del projecte cada vegada que alguna de les entitats (Ajuntament, Medi Ambient, carreteres, ADIF, ACA...) l'hi ha demanat, i diu que té tots els informes favorables d'aquestes entitats, excepte d'Urbanisme. Després que li deneguessin el permís, el seu advocat va presentar un recurs d'alçada al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que el va desestimar. En el recurs d'alçada acusen la comissió territorial d'Urbanisme de Girona d'incomplir l'article 90 de la llei d'urbanisme, que permet la denegació “per raó de vicis o defectes no esmenables”. Segons Fuentes i el seu advocat “aquests vicis i defectes no existeixen”. Actualment hi ha presentada una demanda al contenciós administratiu pendent de resolució.

Fuentes es mostra cansat i decebut “després de quatre anys i mig de tràmits durant els quals he invertit molts diners i molt temps”, i afirma no entendre per què “en un moment de crisi, en comptes d'incentivar la iniciativa privada, la frenen amb excuses tan poc sòlides”. El terreny, de 8.700 metres quadrats, és a la carretera C-66, passat Bordils i abans del trencant per arribar al nucli urbà de Sant Joan de Mollet.

LA DATA

01.2006
Van començar els tràmits
amb les diferents instàncies per obtenir els permisos de construcció de les sis naus

LA XIFRA

18
mesos
pot trigar a resoldre's la demanda al contenciós administratiu des del dia que la van presentar.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona