Urbanisme aprova la reconversió en habitatges de Frigorífics del Ter de Salt

Considera que les alçàries dels blocs són correctes

El canvi en el pla general és motivat perquè l'empresa es trasllada íntegrament a Vilamalla, tant les instal·lacions de Salt com les que hi havia a Figueres. En el cas de Salt la zona industrial –entre l'autopista i l'avinguda dels Països Catalans– es convertirà en zona residencial. És un sector de 30.000 m², dels quals un 60% –18.000 m²– es destinaran a carrers, una plaça i un equipament. La resta seran habitatges, que ocuparan un sostre total de 5.900 m² pel que fa als habitatges de protecció oficial i 13.700 m² pel que fa als pisos lliures. Tot aquest pla ha aixecat una forta polèmica a Salt, ja que les associacions de veïns implicades i els grups de l'oposició criticaven l'alçària dels blocs previstos, superior a la dels sectors ja urbanitzats del voltant.

L'ordenació final de la zona farà que els blocs més alts siguin els que fan de façana amb l'AP-7, que tindran planta baixa més quatre pisos. Darrere hi haurà els pisos de planta baixa més tres plantes, i a tocar de les cases actuals s'hi construiran blocs de planta baixa més dos pisos d'alçària, per no xocar amb les edificacions existents. El director general d'Urbanisme de la Generalitat, Pere Solà, va explicar que aquestes alçàries que finalment s'han aprovat representen un coeficient d'edificabilitat «normal i correcte», més baix fins i tot que el d'altres zones de Salt. «La veritat és que no entenc la polèmica que ha aixecat», va afirmar.

ALTRES ACORDS

Fornells de la Selva
Aprovació del canvi d'ús al sector Can Macarel·lo-carretera de Palau, per permetre l'ampliació i millora de la indústria càrnia Norfrisa, que és entre Fornells, Aiguaviva i Riudellots. La requalificació de sòl no urbanitzable en sòl industrial farà que l'empresa hagi de cedir sòl a l'Ajuntament, en una parcel·la que se situarà a continuació del nucli de Fornells
Palau-saverdera
Suspensió del projecte de l'Ajuntament per incrementar el sostre d'habitatges per hectàrea –volia passar de 8 a 20, per les restriccions del pla director urbanístic de la serra de Rodes.
Vilablareix
Aprovació de la unitat Marroc II, darrere la zona que s'està desenvolupant entre Girona i Vilablareix. Seran 3 hectàrees on es faran 60 cases
Llívia
Vistiplau per convertir els antics pisos dels mestres en un centre termal, amb piscina i spa, que funcionarà per mitjà d'una concessió privada a través de l'Ajuntament
Peralada
Modificació del POUM per adaptar millor les mides que han de fer les construccions agrícoles, ja que es considera que eren massa restrictives. Aprovat

Llar d'infants a Girona

La Comissió d'Urbanisme també va aprovar la modificació del pla general que havia sol·licitat Girona per construir una nova llar d'infants al sector de la Devesa, que s'ha de situar a la plaça Mela Mutermilch, on ara hi ha un aparcament. El canvi ha consistit en l'ús que el pla general permet del terreny, i ara ja s'hi podrà fer l'equipament. La ubicació de la nova escola bressol havia generat polèmica perquè CiU posava en dubte que complís la distància de seguretat respecte a les antenes que hi ha en un edifici pròxim. Un informe de l'Ajuntament va assegurar que es doblava la distància mínima.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona