Vistiplau a l'última solució de Costes per obrir el camí de ronda de Platja d'Aro
El govern local accepta els canvis de l'ens estatal en el projecte de passera per salvar la zona esllavissada a la cala Canyers
És urgent, però, que l'iniciïn aviat
El regidor de l'àrea d'Acció Territorial i Medi Ambient de l'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro, Josep Maria Solé, ha traslladat als responsables de la Demarcació de Costes del Ministeri d'Agricultura i Medi Ambient el seu vistiplau a la darrera proposta que van rebre, a l'octubre, per salvar amb una passera metàl·lica el tram del camí de ronda esllavissat el 2010 a la cala Canyers.
Inicialment, la solució plantejada preveia sustentar l'estructura directament sobre la zona de platja i el govern local no hi havia fet cap objecció, més enllà que l'obra tirés endavant aviat per poder completar el recorregut ja arranjat entre la cala del Pi i la de Belladona, al límit amb Sant Antoni de Calonge. A la primavera, però, es van trobar de sorpresa amb uns treballs inicials per cimentar els pilars envaint bona part de la cala. I Solé va instar Costes a reformular el projecte amb el mínim impacte i arran del talús esllavissat.
Els tècnics de Costes van refer el projecte al llarg de l'estiu i la darrera proposta planteja que la passera se sustenti amb ancoratges incrustats en daus de formigó a la mateixa paret del talús, de manera que no hi hagi cap pilar de suport formigonat a la zona de platja. La passera farà metre i mig d'amplada, amb terra de fusta tractada i una barana amb tres cables d'acer trenat d'1,15 metres d'altura. De passada, la superfície del talús es recobrirà amb una geomalla per minimitzar el risc de despreniments.
El regidor valora positivament la proposta, però ha demanat al cap de Costes que les obres s'iniciïn “com abans millor”, ja
que l'objectiu és poder reobrir el traçat a la primavera.
LA DATA
LA XIFRA
Un maldecap que data de la nevada del 2010
Bona part del tram de camí de ronda entre les cales del Pi i Belladona va estar tancat al públic més de quatre anys, per les esllavissades provocades pel temporal de neu del maig del 2010. Després d'anys de negociacions amb Costes de l'Estat i els amos de les propietats, es van anar resolent punts negres. Però restava el compromís que l'administració estatal salvés el tram més inaccessible a la cala Canyers, pendent de la passera des d'inicis del 2014.