Administracions

Municipal

Castell-Platja d'Aro refà el camí de ronda al marge de Costes

El municipi aprofita la consolidació del talús a la cala dels Canyers per habilitar-hi un sender i reobrir el tram tallat

L'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro ha decidit actuar de manera unilateral per reobrir el tram de camí de ronda entre les cales del Pi i els Canyers, després de sis anys esperant l'actuació de Costes de l'Estat. El camí es va haver de tancar el març del 2010, arran dels desperfectes i esllavissades causats per la gran nevada. Després d'algunes actuacions menors ja fetes pel consistori, fa tres anys –el juny del 2013– es va aconseguir condicionar el tram des de la cala dels Canyers fins a Sant Antoni de Calonge, però la solució per al talús d'uns 30 metres fins al túnel d'enllaç cap a Platja d'Aro s'ha eternitzat.

El servei de Costes del ministeri es va oferir a instal·lar una passarel·la metàl·lica que no quedés afectada per noves esllavissades. Però després de successius retards, el maig de l'any passat, el consistori es va trobar sense avís previ amb uns esvorancs excavats al llit de sorra de la cala per sustentar-hi la passarel·la sobre pilars. Costes va acatar l'ordre d'aturar l'obra i va refer el projecte, amb una passarel·la ancorada al talús i menys impacte en la cala. Però no hi ha hagut més notícies de la instal·lació.

Responsabilitat civil

El túnel sota el penya-segat que separa les cales del Pi i els Canyers fa sis anys que està tancat amb cadenats, però això no ha impedit que “centenars de persones”, en temporada alta, hagin acabat obrint un perillós corriol alternatiu per salvar l'obstacle trescant les roques i completar el tram tallat, que permetrà anar a peu des de Platja d'Aro fins a Sant Antoni de Calonge. Les dades les dóna el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Josep Maria Solé, que recorda que la responsabilitat civil, en cas d'accident i malgrat els senyals que prohibeixen el pas, és de l'Ajuntament.

Solé es queixa que “des de fa cinc anys no s'ha notat que el camí de ronda sigui –com diu la llei– una competència del govern de l'Estat, ni que tinguin interès real a reobrir-lo”, i per això s'ha aprofitat l'obra d'estabilització del talús, amb malles metàl·liques, per habilitar-hi un tram transitable i protegit amb una barana. L'actuació d'urgència, amb un cost d'uns 48.000 euros, s'enllestirà en els pròxims dies. Tot plegat, diu Solé, serà més “segur després de les obres en curs, que no pas per les roques”, i “a mig termini”. L'obra no impedirà que el ministeri hi instal·li la passarel·la promesa, com continuarà reclamant el municipi.

LA XIFRA

48.371
euros
costa l'obra d'urgència empresa pel municipi, que se sumen als 20.000 ja invertits i els 225.000 de privats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona