Canals

Més enllà

El bZ4X és el primer model de la nova família bZ de Toyota i, per tant, el primer cotxe 100% elèctric desenvolupat per la marca japonesa

Toyota acu­mula més d’un quart de segle d’experiència en la tec­no­lo­gia dels vehi­cles elec­tri­fi­cats –la pri­mera gene­ració del Prius híbrid data del 1997–, però el bZ4X és el pri­mer 100% elèctric. Per­tany a la nova família bZ, sigla del lema «Beyond Zero» («Més enllà del Zero»). La intenció de la marca japo­nesa és il·lus­trar que, a l’hora de dis­se­nyar un cotxe elèctric, no s’hi han posat pas per poc i han vol­gut anar un pas més enllà. Per la seva banda, el número 4 l’iden­ti­fica com un cotxe de mida mit­jana i la lle­tra X, com un SUV.

Així doncs, el nou model no està basat en cap d’exis­tent, sinó que s’ha desen­vo­lu­pat de cap i de nou sobre una pla­ta­forma inèdita. És l’eTNGA (Toyota New Glo­bal Arqui­tec­ture), dis­se­nyada con­jun­ta­ment amb Sub­aru. Aquesta pla­ta­forma, específica per a vehi­cles elèctrics, inte­gra la bate­ria en el xassís, de manera que n’aug­menta la rigi­desa i, alhora, redu­eix l’altura del cen­tre de gra­ve­tat, en bene­fici de l’esta­bi­li­tat i el dina­misme. A més a més, és una pla­ta­forma modu­lar; per tant, en enda­vant en podran fer ús un ampli ven­tall de models, de més petits i de més gros­sos.

Una altra carac­terística des­ta­cada del pri­mer elèctric de Toyota és que és un tot camí, sí, però també pot ser un tot ter­reny. És a dir, està dis­po­ni­ble en una versió de tracció davan­tera i en una altra de tracció a les qua­tre rodes. Totes dues, amb dos nivells d’aca­bats, Advance i Style Plus. L’arqui­tec­tura mecànica de les dues vari­ants de trans­missió és força dife­rent. El bZ4X de tracció davan­tera està pro­pul­sat per un motor elèctric de 204 CV sobre l’eix davan­ter. En canvi, el de tracció total té un motor de 109 CV sobre cadas­cun dels eixos, amb una potència total com­bi­nada de 218 CV. És clar que el 4x4 ha d’ofe­rir una capa­ci­tat de tracció extra­or­dinària i una segu­re­tat total sobre ferms llis­co­sos, com ara fang o neu, encara que la potència sigui si fa no fa la mateixa. El bZ4X de tracció davan­tera té una auto­no­mia homo­lo­gada de fins a 516 quilòmetres i el de tracció a les qua­tre rodes, de fins a 470.

toyota bz4x

CARROSSERIA:

SUV mitjà de 5 portes (4,69 m)

MOTOR:

Elèctric

TRANSMISSIÓ:

Tracció davantera o total

PREU:

Rènting a partir de 599 euros/mes

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia