Canals

L'aspecte no enganya

El nou Swift Sport millora notablement el seu antecessor. I només veient-lo queda prou clar que la denominació no li ha estat posada en va

Si es fa una com­pa­ració entre l'ante­rior Swift Sport i el que Suzuki ha començat a ven­dre aquest mes, les diferències a favor d'aquest últim són clares, més en el que queda ocult que en l'aspecte pura­ment estètic. Ara bé, només veient-lo queda ben clar que la deno­mi­nació Sport li escau d'allò més. I com que una imatge val més que mil parau­les, no entra­rem en més detalls sobre el seu aspecte extern. I a l'inte­rior, tres quarts del mateix. A uns seients de dis­seny espor­tiu i repun­tats amb ver­mell –igual que el folre de cuir del volant– s'afe­geix una sen­sació d'ampli­tud que ben segur sor­prendrà a més d'un, sobre­tot si es con­si­de­ren les con­tin­gu­des dimen­si­ons exter­nes del cotxe, tot i que ara és 13 centímetres més llarg, 5 dels quals cor­res­po­nen a la distància entre eixos, que també són una miqueta més amples que abans (un centímetre el davan­ter i mig el poste­rior).

Però ja ho hem dit: el millor del nou Swift és el que queda ocult. El motor, amb sis­tema Start/Stop, manté la mateixa cilin­drada que abans però ren­deix 11 cavalls més i també ha gua­nyat parell (12 Nm) amb menor règim. El canvi és ara de sis mar­xes i, tot i el guany de pres­ta­ci­ons, han bai­xat el con­sum i les emis­si­ons (18 g/km menys).

MOTOR:
1.586 cc. 4 cilindres/16 V.
POTÈNCIA:
136 CV a 6.900 rpm.
PARELL:
160 Nm a 4.400 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,890/1,695/1,510 m.
PES:
1.045 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
8,7 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
195 km/h.
CONSUM MITJÀ:
6,4 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
147 g/km.
PREU:
15.995 euros (promoció inclosa).
WEB:

Suspensió reforçada

Suzuki ha dotat el Swift Sport d'una suspensió posterior especial, d'acord amb el que correspon a un cotxe amb pretensions esportives. Totes les molles han estat reforçades i la suspensió davantera, millorada. Això contribueix a una millor precisió en la conducció i una reducció del balanceig en els revolts quantificada per la marca japonesa en un 15%.

Llums de xenó, de sèrie

L'equipament de sèrie és un punt fort del Swift Sport en relació amb el seu preu. Crida l'atenció que els llums de xenó en formen part. També té set airbags, control d'estabilitat, climatitzador, Bluetooth, control de creuer i comandaments de la ràdio al volant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.