Canals

Excepcional!

Porsche ha creat una nova referència en la història de l'emblemàtic 911 que ara, en la seva setena generació, expressa més que mai tanta noblesa com caràcter i incita a demanar-li més i més, i encara més. Amb ell, les sensacions estan garantides

Des que va ser pre­sen­tat, el setem­bre de l'any 1963, el Porsche 911 ha atret les mira­des, ha fet somiar i, ni cal­dria dir-ho, ha esde­vin­gut un model de culte. Per això un 80% de les apro­xi­ma­da­ment 700.000 uni­tats fabri­ca­des en aquests 48 anys es man­te­nen en actiu. Ara ja tenim aquí la setena gene­ració d'aquest mite dels grans espor­tius, i la fas­ci­nació que sus­cita és tanta, que només bai­xar del Car­rera 911 S sor­geix el desig de con­duir-lo una altra vegada en una car­re­tera de mun­ta­nya rela­ti­va­ment ampla i sense trànsit. I, és clar, tor­nar a gau­dir ple­na­ment de la noblesa amb què expressa el poderós caràcter que li per­met com­ple­tar una volta al mític traçat Nordsch­leife del cir­cuit de Nürbur­gring en només 7:40 minuts; si fa o no fa, com el 911 GT3!

Sense ser tan potent com alguns dels seus rivals, el nou 911 Car­rera S és força més lleu­ger, entre altres coses perquè la car­ros­se­ria d'alu­mini i acer pesa 80 qui­los menys que l'ante­rior, tot i ser un 25% més resis­tent a la torsió. I dotat de la trans­missió automàtica PDK (de sèrie estrena la pri­mera caixa de can­vis manual de set mar­xes), també és el més sobri en con­sum de gaso­lina i el més enèrgic en acce­le­rar. Res­pecte del seu ante­ces­sor, té 10 cm més de distància entre eixos i 5,6 cm de llar­gada total, men­tre que l'amplada de l'eix davan­ter ha cres­cut 4,6 cm en el Car­rera i 5,2 en l'S. L'incre­ment de dimen­si­ons té una fina­li­tat única­ment dinàmica perquè el sos­tre és uns mil·límetres més baix i això fa que dins l'habi­ta­cle –ins­pi­rat en el del Car­rera GT, amb el davan­tal nou i la palanca del canvi més a prop del volant– les dues pla­ces poste­ri­ors con­tinuïn sent mera­ment tes­ti­mo­ni­als.

Si en cada gene­ració del 911 Porsche ha apu­jat el llistó, ara l'avenç és espec­ta­cu­lar. El Car­rera S és ara 15 CV més potent i una mica més llarg, però no havia estat mai tan sobri en con­sum de gaso­lina ni tan àgil. Ni tam­poc l'eix davan­ter havia tre­ba­llat tan bé. És l'efecte de les uni­ons de les bar­res esta­bi­lit­za­do­res amb els braços de la sus­pensió activa, que anul·la el balan­ceig i opti­mitza el tre­ball dels pneumàtics desen­vo­lu­pats per Pire­lli per a aquest model i dife­rents en cada eix. En con­ducció espor­tiva en revolts, men­tre el doble embra­gatge del PDK –una opció més que reco­ma­na­ble– engrana les mar­xes quasi ins­tantània­ment, fa l'efecte de tenir entre mans un cotxe amb tracció total, gràcies a l'acció del Porsche Tor­que Vec­to­ring (PTV), per pri­mera vegada de sèrie en el 911 Car­rera S.

MOTOR:
3.800 cc. 6 cilindres boxer. Injecció directa de gasolina.
POTÈNCIA:
400 CV a 7.400 rpm.
PARELL:
440 Nm a 5.600 rpm.
CANVI:
Manual o automàtic PDK, 7 marxes.
TRACCIÓ:
A l'eix posterior.
SUSPENSIONS:
McPherson optimitzada / Multibraç. Regulació electrònica amortidors.
FRENS:
Discos ventilats 340/330 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,491/1,808/1,295 m.
PES:
1.415 kg*.
DE 0 A 100 KM/H:
4,1 segons*.
VELOCITAT MÀXIMA:
302 km/h*.
CONSUM MITJÀ:
8,7 l/100 km*.
EMISSIONS DE CO2:
205 g/km*.
PREU:
115.456 euros.
WEB:
www.porsche.es. (*) valors amb transmissió PDK (3.120 euros)

Transmissió PDK, pràcticament sense cost en el Carrera

Quines són les diferències entre el 911 Carrera i la versió S? D'entrada, el preu: 99.393 euros. L'interior i l'embolcall són idèntics, amb només subtils detalls diferenciadors com ara les llandes (de 19 polzades en el Carrera i 20 en l'S) o l'escapament, de doble tub a banda i banda en l'S, tal com es pot veure a la foto. El nou motor 3.4 del Carrera, també de sis cilindres boxer, substitueix el 3.6 de l'anterior generació del 911. Dóna 350 CV (5 més que abans) a 7.400 rpm i manté el parell de 390 Nm, ara a 5.600 rpm. Amb canvi manual de 7 marxes gasta 1,3 litres menys de gasolina cada 100 km i amb la transmissió opcional PDK la diferència és d'1.6 litres/100 km. I com que amb el canvi PDK les emissions de CO2 baixen a 194 g/km, l'estalvi en l'impost de matriculació compensa el cost d'aquesta opció, amb la qual el 911 Carrera pot accelerar de 0 a 100 en només 4,6 segons.

Música celestial

Amb el sol fet de prémer la tecla Sport s'activa el denominat Sound Symposer, un sistema que amplifica la remor més aviat greu i inconfusible dels motors boxer del nou Porsche 911 i la dirigeix cap a la part posterior de l'habitacle, per al gaudi auditiu en conducció esportiva i sense que aquest deliciós increment sonor repercuteixi de portes enfora. Una sonoritat que crea addicció.

Versió Cabriolet

A principis de març arribarà la versió Cabriolet del nou 911, amb idèntiques mecàniques que el Coupé i una innovadora capota amb components de magnesi i més lleugera. El 911 Carrera Cabriolet costarà 113.332 euros, però l'actual sistema impositiu fa que qui opti pel canvi PDK hi surti guanyant, ja que pagarà 112.832 euros. El Carrera S valdrà 129.395 euros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.